loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

لبنان زدگی: سفرنامه لبنان

ناشر آرما

نویسنده سید حسین مرکبی

ویراستار رضا مردیها | گروه ویراستاری خط

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 104

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52421 10003022
25,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر سفرنامه ی لبنان با قلم توانای سید حسین مرکبی به نگارش درآمده است و نقاط مختلف لبنان را از دیدگاه یک ایرانی روایت می کند.
و مقایسه ها و تشبیهات متن کتاب آن را خواندنی می کند.
آقای مرکبی از رشادت های اهالی لبنان در این کتاب، بسیار نوشته اند.

«فرودگاه رفیق حریری تنها فرودگاه مسافری لبنان بندانگشتی است؛ ... مساحت لبنان از استان قم، کوچکترین استان ایران در تقسیمات سابق، کمی کم تر و جمعیتش اندکی بیشتر است. شاید تشبیه لبنان به استان قم مخصوصا برای کسی که ایران را می شناسد کمی گمراه کننده باشد؛ چون لبنان در هیچ چیز به جز شمار جمعیت و مقدار مساحت و نه حتی جمعیت و مساحت به قم شبیه نیست و بلکه نقطه مقابل آن است. در حالی که من نویسنده نمی توانم از سرایت ویژگی های پیوند خورده با تصویر قم به لبنان در ذهن مخاطب جلوگیری کنم. شاید بهتر باشد بگویم لبنان در دریاچه ارومیه جا می شود. یا مثلا می توانم بگویم لبنان به عبارتی یک دهکده بزرگ است. این بهتر است. گو اینکه مفهوم لبنان با مفهوم دهکده فقط یک تفاوت دارد: در قانون اساسی این کشور هجده فرقه مذهبی به رسمیت شناخته شده اند. دهکده متکثر.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حبیب سهرابی

کتاب خواندنی هستش.

30 مرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
گزیده کتاب کاربران
حبیب سهرابی
لبنان زدگی

کشوری را فرض کنید که چهار برابر ساکنان داخلی‌اش خارج نشین دارد و البته این خارج نشینان در انتخابات حق رأی دارند، آن کشور بدون شک لبنان است. ص45.

30 مرداد 1401

محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما