loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تصویر زن در نگارگری

سلسله مطالعات و تحقیقات درباره نگارگری اسلامی ایران

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده راضیه یاسینی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 254

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52475 10003022
115,000 109,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر پژوهشی در خصوص نگاه نگارگران قدیم به موضوع تصویر زن است. در این اثر، ویژگی های تصویری زنان در نگاره ها، از جوانب مختلف بررسی شده است. نویسنده به بررسی ویژگی های معنوی زنان نمونه از منظر اسلامی، عرفانی و ادبی پرداخته و بر مبنای آن، بیان می کند که چگونه ویژگی های ظاهری و باطنی به نمایش درآمده از این زنان در نگاره های اصلی تاریخ نگارگری ایران، این اوصاف را بازنمایی کرده است.

«تصویر عفیف زن در نگارگری اسلامی، برآمده از کرامت و منزلتی است که وجود زن در تفکر اسلامی به آن شناخته می شود. نگارگران ایرانی همچنون ادیبان این سرزمین، وجود زن را که مظهری از جمال الهی به نحو اخص در این عالم است، محملی برای بیان مغازلات خود با پروردگار عالم دانسته و به زبان مجاز، او را تمثیلی از لطف و صفای معبود برشمرده اند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما