loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نظام علمی - آموزشی پرورش مآل: طرحی برای تحول بنیادین حوزه بر اساس نظریه ی آموزش (پرورش مآل)

فرهنگ پژوهی - 3

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52496 10003022
135,000 121,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نظام علمی ـ آموزشی پرورش مال، دستگاه تعلیماتی ـ تربیتی ای است فطرت بنیاد، استعداد محور، جامع نگر و جامعه گرا، که بر پروردن استعدادهای فطری گونه گون متربیان، با نقش آفرینی فعال خود آنان تمرکز دارد. برایند این نظام به فعلیت درآمدن قوا و قابلیت های ذاتی افراد تحت تربیت، شکل گیری ملکات پایدار علمی و عملی در وجود آنان و فراهم آمدن توانایی های معنوی، معرفتی و مهارتی لازم، معطوف به نیازهای جامعه ی اسلامی است.

در بخش اول، فهرستی از فرصت ها و تهدیدهای پیش روی حوزه و دین پژوهی و تبیین دین در عصر حاضر ارائه شده است. بخش دوم کتاب تبیین سه رویکرد موجود(متجمد سنتی اندیش، متجدد نوگرا و مجدد نواندیش) را در زمینه ی مقابله با تهدیدها و مواجهه با فرصت ها، خاصه مسئله ی مهم تحول حوزه بر عهده گرفته است. بخش سوم اثر به تبیین اجمالی نظریه ی (آموزش پرورش مآل) که مبنای نظام علمی پیشنهادی راقم است، می پردازد.

بخش چهارم ـ که بخش اصلی و محوری اثر را تشکیل می دهد، ضمن تبیین بایستگی و بایسته های تأمین نصاب مطلوب در زمینه ی ارکان سه گانه ی نهاد حوزه، ابعاد چهارگانه ی معرفتی، معنوی، مهارتی و هویتی و عرصه های دهگانه ی ذیل آنها را مشخص کرده و نصاب های لازم التحصیل را برای تربیت طلبه ی طراز بیان داشته است.

در فصل پنجم از بخش چهارم کتاب، طی یک مطالعه ی تحلیل راجع به تاریخ معماری مدارس علمیه، گونه شناسی بنای مدارس، مطابق الگوهای اجراشده و تطورات آن در طول تاریخ، ضمن شرح عناصر معماری سنتی حوزه، مختصات و رمز و رازهای نهفته در ارکان معماری حوزه بیان شده، و بر اساس ظرائف و طرائف تعبیه شده در فضا و کالبد مدارس، نشان داده شده که رکن سخت افزاری حوزوی قدیم نقش بی بدیلی را در تأمین اهداف و رسالت حوزه ها ایفا می کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما