loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش عالی و توسعه ملی؛ دانشگاه ها و جوامع در حال گذار

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب (آموزش عالی و توسعه ملی) با تاکید بر تحولات پدید آمده در آموزش عالی و با استفاده از نظرات موجود به پیوند پدیده جهانی شدن و اقتصاد دانش بنیان پرداخته و چالش های گذار به تجدد را ذیل مفهوم توسعه و پیشرفت ملی واکاوی می کند.

از جمله نکات قابل توجه در کتاب حاضر انتقال تجربیات برخی کشورهای در حال گذار در قالب مطالعه موردی است که می تواند ایده های بی شماری در مطالعه جامعه ایران، در پژوهشگران و علاقمندان این حوزه بپروراند و زمینه را برای نظریه پردازی بومی آماده سازد.

مهمترین کارکرد نهاد آموزش عالی که نقشی محوری در پیشرفت توسعه ملی کشورهای در حال توسعه ملی کشورهای در حال گذار ایفا می کند، تولید علم و فناوری و تربیت نیروی متخصص و کار آمد است.
در بخش نخست آموزش عالی معرف نوع مهمی از سرمایه گذاری درمنابع انسانی است که با فراهم کردن و ارتقا بخشیدن دانش، مهارت ها و نگرش ها ی مورد نیاز کارکنان فنی و مدیریتی و نیروی کار آینده به توسعه ملی کمک می کند، به عبارتی دیگر ، توسعه ملی نیازمند حرکت بسوی علم و فناوری، چه در تدریس و چه در تحقیق دانشگاهی است و اگر آموزش عالی به جای توجه زیاد به توانایی محض و دانش ، بسوی مهارت های حرفه ای واستعدادها سوق داده نقش مؤثرتری ایفا می کند.
نهاد دانشگاه در بسیاری از کشورهای در حال گذار از جمله ایران با تمرکز بر کارکردهای پیش گفته سعی دارد به گونه ای بهینه به تولید،ترویج ونظارت بر عوامل تسریع در روند نوسازی اجتماعی و توسعه ملی بپردازند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما