loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تمدن شناسی: درآمدی بر ظهور و افول تمدن ها و وضعیت تمدن انقلاب اسلامی

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52567 10003022
50,000 47,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ظهور و سقوط تمدن ها در ادوار مختلف تاریخی از علل و عوامل متعددی سرچشمه می گیرد. علل و عواملی که نوع تحلیل و توجه به آن در ظهور و سقوط تمدن های دیگر بی تاثیر نخواهد بود.
همین مساله اساسی است که زمینه ساز توجه جدی اندیشمندان غربی علی الخصوص شرق شناسان پس از عصر روشنگری را به نگارش و تحلیل تاریخی تمدن های بزرگ واداشته است. و این تحلیل ها بسترساز ساخت اندیشه ای اندشمندان مشرق زمین گردیده و از همین رو در وابستگی اندیشه ای ما به غرب تاثیری غیر قابل انکار داشته است.

در مقابل این جریان سازی تحلیلی از وقایع تاریخی و علل ظهور و سقوط تمدن ها توسط اندیشمندان غربی، در دوران معاصر علما اسلامی تلاش داشته اند تحلیل های تمدنی بریافته از مبانی اسلامی را احیا و از خلال مباحث کلامی و معرفتی بسط و گسترش دهند.
چنین تراثی از اندیشمندان اسلامی پایه گذار مبانی گردیده است که زمینه ساز شکل گیری انقلاب اسلامی شد.

اثر حاضر، سعی دارد انگاره های تاریخی - تمدنی و دلایل ظهور و سقوط تمدن ها و وضعیت تمدنی انقلاب اسلامی را تحلیل کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما