loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه تجربه و هنر زندگی - جلد نوزدهم: فرهنگ و زندگی روزمره

ناشر گمان

نویسنده دیوید اینگلیس

مترجم نازنین میرزابیگی

ویراستار خشایار دیهیمی | سونا انزابی نژاد

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 280

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«همهٔ ما روزمان را با کارهایی عادی و پیش پا افتاده سر می کنیم. کارهایی که به نظرمان اصلاً ارزش صحبت کردن ندارند. اما در واقع زندگی روزمرهٔ ما بسیار مهم تر از آن چیزی است که تصور می کنیم. حتی ساده ترین و پیش پاافتاده ترین اتفاقات زندگی ما و کارهایی که آنها را طبیعی و بدیهی می دانیم، بازتاب نظام اجتماعی و فرهنگی هستند که ما در دل آن زندگی می کنیم.»
چگونه می توانیم کارهایی را که در زندگی روزمره مان انجام می دهیم به درستی درک کنیم؟
فرهنگ چگونه عادت ها و رفتارهای هر روزهٔ ما را شکل می دهد؟
اصلاً فرهنگ چیست و چطور بر زندگی ما تاثیر می گذارد؟
اینها برخی از پرسش هایی است در کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره» مطرح می شود و سعی می شود تا به آنها پاسخ داده شود.
فرهنگ بی تردید یکی از مهم ترین و پیچیده ترین موضوعات علوم اجتماعی معاصر است. برای اینکه بتوانیم افکار، احساسات، ارزش ها و رفتار مردم یک جامعه را بفهمیم باید فرهنگی را که این مردم به وجود آورده اند و خودشان در دل آن شکل گرفته اند بررسی کنیم.
دیوید اینگلیس، استاد جامعه شناسی، در کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره» ضمن نگاهی تازه به دیدگاه های مختلف درباره فرهنگ و با مرور مفهوم، کارکرد و ارتباط آن با دیگر حوزه های جهان انسانی به بررسی مسائل مهمی همچون رابطهٔ طبیعت انسانی و فرهنگ، فرهنگ فاخر در مقابل فرهنگ عامه، فرهنگ مدرن و پست مدرن، و رابطهٔ جهانی شدن و فرهنگ می پردازد.
اینگلیس در این کتاب با زبانی ساده و گویا، مخاطبان را با دیدگاه های اندیشمندان برجسته ٔ حوزهٔ فرهنگ، از زیمل و ماتیو آرنولد تا باختین و بوردیو آشنا می کند. او با پیوند زدن مباحث نظری با مسائل زندگی روزمره و با طرح مثال هایی از دنیای ورزش، هنر و رسانه گرفته تا فرهنگ اتومبیل و آشپزی بین المللی، خوانندگان را با خودش همراه می کند و آنها را با پیچیدگی ها و درعین حال جذابیت های تجزیه و تحلیل فرهنگ آشنا می کند.
کتاب «فرهنگ و زندگی روزمره» نوزدهمین کتاب از مجموعهٔ «تجربه و هنر زندگی» است که انتشارات گمان آن را در 280 صفحه، با ترجمهٔ نازنین میرزابیگی، منتشر کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما