loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شب های بی ستاره

رمان نوجوان 5

3 (1)

ناشر شهرستان ادب

نویسنده مرضیه نفری

ویراستار تحریریه شهرستان ادب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 158

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52679 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این رمان خواننده از دریچه نگاه یک دختر نوجوان با زندگی در دوره ی جنگ و مفهوم جنگ زدگی آشنا می شود. ستاره دختریست که ناآرامی و خشونت جنگ دنیای نوجوانی اش را به هم ریخته و آرزوهایش را با اضطرابی پیوسته همراه می کند.

یک طرف آواره گی از محل زندگی که سوغات جنگ است و یک طرف بدخلقی پدر و بی حوصلگی مادر باردارش روح او را آزار داده و مطمئن می شود که هیچ کس دوستش ندارد.
برای دوری از این وضع به حسینیه ای که در آن زنان کارهای پشت جبهه را انجام می دهند پناه می برد. در این رفت و آمدها به حسینیه با محبت های مادرانه ی خانم فهیمی که همسر یک شهید است قدری آرام می شود و طی ماجرایی با پسری به نام مسعود آشنا شده و عاشقش می شود.
مطالعه ی این رمان می تواند برای نوجوانان امروز، امینت و آرامش و ثباتی را که در آن غوطه ورند یادآوری کند.

مسعود دست کشید به صورتش، رویم نشد نگاهش کنم. با صدای آرام، طوری که من هم به زور می شنیدم گفت: «نامه تون رو خوندم. توش چیزی نبود که برسونم دست رزمنده ها.»
کاش زمین دهان باز می کرد و مرا می خورد. اگر برود به بابا بگوید من نامه داده ام چه؟ باید با خانم فهیمی صحبت می کردم تا به دادم می رسید. اگر آبروی من را می برد؟!...چه کار باید می کردم؟!
- جواب نوشته بودم نمیدونستم کجایین؟ به خانوم فهیمی گفتم که باهاتون صحبت کنه، اما...
رعد وبرق،صدایش را قطع کرد. تا الان فکر می کردم اگر ببینمش کلی حرف دارم. اما حالا دلم می خواست بروم. دلم نمی خواست اینطوری حرف بزنم... تو کوچه و تو هول و ولا. به قول خاله زهرا زندگی سخت بود... الکی نبود که!...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

محمدصادق شریفی

کتاب خوبیه

24 فروردین 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما