loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره اخلاق تولید علم

اخلاق - 23

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52701 10003022
70,000 63,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تولید علم به مثابه بستر پیدایش بسیاری از مسائل اخلاقی در سطح گسترده در بین شاخه های مختلف اخلاق کاربردی از جایگاه ویژه ای برخوردار است؛ به همین دلیل تحقیق درباره آن نیز در میان مطالعات اخلاقی اهمیت خاصی پیدا می کند این ویژگی به ضمیمه نیاز جامعه علمی به دستورالعملی مدون درباره اخلاق، ضرورت تحقیق در این ضمینه را آشکار می کند.

کتاب حاضر که از گفت و گو با جمعی از استادان فراهم آمده، قدمی است مقدماتی و زمینه ساز مطالعات اخلاق تولید علم. از آن جا که مولف محترم در این پرس و جو در پی کشف آرای گویندگان بوده، به معنی معهود، فرضیه مشخصی ارائه نکرده است، جز آنکه با این تلاش راه را برای مطالعات آینده هموارتر شود.

بحث از فواید اخلاق تولید علم بر نوع تلقی ما از اخلاق حرفه ای و پیش از آن بر انگاره ما از کارکردهای اخلاق مبتنی است. کسی که مأموریت اخلاق را منحصر در تنظیم روابط اجتماعی می بیند، ناچار اخلاق حرفه ای در هر شاخه و حرفه ای را برای تنظیم رابطه تولید کننده و مصرف کننده و انباشت تولیدات مفید می داند؛ ولی بر مبنای نظریه اسلامی فایده اصلی اخلاق اصلاح و تهذیب نفس آدمی است. بر این باور، فواید دیگری(جز اصلاح و تهذیب نفس) که بر رعایت اخلاق مترتب می شود همه از نوع نتایج دست دوم به شمار می روند.
با این رویکرد می توان گفت کسانی از اخلاق تولید علم بیشترین و اولین فایده را به دست می آورند که اصول اخلاقی مربوط به خویش را به کار می بندند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما