loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایرانیان و خلافت عباسی: رفتارشناسی سیاسی ایرانیان در قرن سوم هجری

تاریخ و تمدن - 27

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52776 10003022
95,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر رفتار سیاسی ایرانیان در یکی از دوره های مهم تاریخی یعنی قرن سوم را مورد مطالعه و بررسی قرار می دهد. در این بررسی علاوه بر معرفی انواع رفتارهای سیاسی ایرانیان در قرن سوم در قبال خلافت به مبانی و عوامل تاثیرگذار بر آن رفتارها پرداخته شده است.
جامعه ایران در گذشته ده ها جنبش و به عبارتی قیام را آزموده است که بررسی تاریخی آن ها ما را در شناخت رفتار کنونی جامعه یاری می بخشد.

ایرانیان در قرن سوم هجری رفتارهای سیاسی برجسته ای را در قبال خلافت عباسی به نمایش گذاشتند. در آن قرن بخشی از جامعه ایران تحت تاثیر فرهنگ دینی و سیاسی رسمی اهل سنت و همچنین متاثر از تحولات و ساختار خلافت رفتار سیاسی تبعی را در قبال عباسیان اتخاذ کردند. برجسته ترین نمود این گونه رفتار سیاسی را می توان در رفتار خاندان های طاهریان، سامانیان و آل سهل ملاحضه کرد.
در همان قرن بخش دیگری از جامعه ایران که در اقلیت قرار داشتند با تاثیرپذیری از فرهنگ دینی و سیاسی غیر رسمی همانند تشیع و غیره در قبال عباسیان به رفتار سیاسی ستیزه جویانه متوسل شدند. علویان طبرستان و خرم دینان چنین بودند.
اقلیت بسیار ناچیزی از ایرانیان نیز رفتار به ظاهر بی طرفانه ای را در قبال خلافت اتخاذ نمودند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما