loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آن سوی خاکریز 1: زیر پوست جنگ

ناشر نارگل

مترجم وحید خضاب

گردآورنده کتاب وحید خضاب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 176

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

«زیر پوست جنگ (جنگ تحمیلی به روایت سران حزب بعث)» نخستین کتاب از مجموعه «آن سوی خاکریز» از سوی نشر نارگل است. گرد آوی و ترجمه این کتاب به همت وحید خضاب انجام شده که روایت «صلاح عمر العلی؛ از اعضای شورای رهبری حزب بعث و شواری رهبری انقلاب عراق»؛ «حامد علوان الجبوری؛ رئیس دفتر احمد حسن البکر و صدام و وزیر امور خارجه وقت عراق» و «نزار عبدالکریم الخزرجی؛ فرمانده سپاه یکم و سپاه هفتم ارتش عراق در زمان جنگ با ایران» در این جلد ارائه شده است.

صلاح عمر العلی، پس از اشغال عراق و در زمانی که صدام متواری شده و هنوز دستگیر نشده بود، طی چندین قسمت در برنامه پربیننده و چالشی «شاهد علی العصر» (شاهد یک دوران) شبکه الجزیره شرکت کرد و در پاسخ سوالات مجری معروف این برنامه، به بیان خاطراتش پرداخت. روایت صلاح عمر العلی در این کتاب، ترجمه گفته های او درباره جنگ تحمیلی در برنامه شاهد علی العصر است.

... یک افسر عالی رتبۀ عراقی با درجۀ سرلشکری به واشنگتن فرستاده شد و در سفارت مصر مشغول به کار شد. مأموریت او فقط این بود که نیازهای عراق از سلاح های آمریکایی را پیگیری کند. حکومت عراق درخواست هایش را از طریق این شخص مطرح می کرد و از آن جا که قوانین آمریکا اجازه نمی داد به دو کشوری که در حال جنگ با یکدیگر هستند به صورت رسمی سلاح فروخته شود، لذا این درخواست ها و فهرست نیازهای تسلیحاتی به اسم ارتش مصر ارائه و سپس خریداری می شد و به مصر می آمد و از مصر به طور مخفیانه به دست صدام می رسید. البته در حقیقت مخفیانه نبود و با اطلاع آمریکایی ها صورت می گرفت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما