loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرازهایی از تاریخ پیامبر اسلام

4.5 (2)

ناشر مشعر

نویسنده جعفر سبحانی تبریزی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 536

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب فراز هایی از تاریخ پیامبر اسلام (ص) ،تالیف محقق فرزانه حضرت آیت الله سبحانی (مدظله) ،تاریخی است روشن و گویای حوادث و واقعیت های عصر نبی مکرم اسلام (ص) که با اتکا به معتبرترین مدارک تاریخ اسلام فراهم آمده است.در این کتاب از بدو زندگی پیامبر (ص) یعنی دورانی کودکی ،نوجوانی ،جوانی و میانسالی توضیحاتی ارائه شده است. همچنین راجع به بحث رسالت حضرت و ازدواج ایشان با خدیجه و دیگر مسائل دوران پیامبر مطالب خواندنی آمده است.
از مزایای مهم این کتاب آنست که تنها به ذکر حوادث تاریخی قناعت نشده بلکه سعی شده تجزیه و تحلیل لازم درباره علل حوادث گوناگون و نتایج آنها آنچنان که شیوه ی یک نویسنده محقق است به علم آید تا هدفو غرض نهایی که همان آموزنده بودن تاریخ است به طور کامل فراهم گردد.
از دیگر امتیازات کتاب آنست که با مدارک تاریخی شیعه کاملا مطابقت دارد و از خرافات و افسانه ها خالی می باشد.
کتاب حاضر خلاصه کتاب فروغ ابدیت تالیف آیت الله سبحانی می باشد.

پر ارزش ترین فراز های تاریخ ،صفحاتی است که از زندگانی مردان بزرگ بحث می کند. زندگی چنین مردانی امواج مخصوصی دارد و مملو از حوادث و خطرات می باشد.
در میان این مردان بزرگ تاریخ ، هیچکدام به اندازه پیامبر گرامی اسلام (ص) زندگی پر تلاطم و پر انقلابی نداشته اند. هیچکدام با این سرعت در محیط خود و سپس در تمام جهان این چنین نفوذ نکرده است. هیچکدام از آنها از میان چنان جامعه ای منحط و عقب افتاده ،تمدن عالی و شکوهمند بوجود نیاورده ، این یک حقیقت است که تاریخ نگاران شرق و غرب عالم به آن اعتراف دارند.
مطالعه تاریخ زندگی چنین بزرگ مردی بسیاری از مسائل را می تواند به ما بیاموزد و صحنه های آموزنده ای از نظر ما بگذراند.
هرچند تا کنون صدهاو شاید هزاران کتاب به زبان های مختلف از سوی مورخین شرق و غرب درباره زندگی پیامبر اسلام (ص) نوشته شده ولی متاسفانه اغلب آنها خالی از نقاط ضعف نیست.
خصوصا نوشته های مستشرقان شرق و غرب ،گاهی چنان آمیخته با اشتباهات روشنی شده که انسان را به حیرت و تعجب می اندازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما