loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شبیه دیوارها: خاطرات اسیر آزاد شده ی لبنانی در جنگ عراق با ایران، شیخ ماجد الحاج سلیمان

ناشر شهید کاظمی | مجد اسلام

گردآورنده کتاب امیرمحمد عباس نژاد

مصاحبه گر امیرمحمد عباس نژاد

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب خاطرات یکی از آزادگان غیر ایرانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است. وی از طلبه های جوانی بوده است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی از لبنان به ایران آمده.
این طلبه «شیخ ماجد الحاج سلیمان» نام داشت که بیست و هشتم آبان 1359 در تپه های الله اکبر به سمت حمیدیه و در هویزه، به اسارت نیرو های عراقی درآمد. وی از هم سلولی های دکتر عباس پاک نژاد، دکتر عظیمی، مهندس یحیوی و مهندس بوشهری بود که در زندان الرشید نگهداری می شدند.
شیخ ماجد دیوار به دیوار سلول معصومه آباد نگهداری می شد و با خانم های زندانی توسط پیام هایی که با مشت به دیوار (مورس) می زدند، هم صحبت می شد.
او از دوستان و همرزمان سیدحسن نصرالله بود و در دوران اسارت برای کارهای اطلاعاتی به قلب منافقین نفوذ کرد و بعد از شناسایی و برگرداندن شماری از اسیران اغفال شده، به ایران بازگشت.
نوشتن خاطرات شیخ ماجد از سوی حجت الاسلام والمسلمین علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به مولف پیشنهاد شده است. شیخ ماجد اکنون از نیروهای عقیدتی سیاسی لبنان در مسجد راس الحسین، منطقه نشیث نبی است و در مدت یک هفته ای که به ایران آمده بود، امیرمحمد عباس نژاد مصاحبه ها را با وی به انجام رسانده اند.

با عقب نشینی عراقی ها، بچ ها روحیه مضاعفی گرفتند. یاد شیخ عماد شمس الدین افتادم که یک روزهمه بچه های مبارز و چریک را در مسجد زین العابدین (ع) بیروت جمع کرد و گفت: «این شعر را یاد بگیرید که هر وقتی خواستید ورزش کنید با صدای بلند بخوانید تا لرزه به تن دشمنانتان بیفتد.» در طول خط می رفتم و با صدای بلند شعار «انالتزم اسلام خیر من الاستسلامنا» را می خواندم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما