loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معیشت مومنانه: آشنایی با چهار مفهوم زهد، رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

حیات طیبه

5 (1)

ناشر انقلاب اسلامی

گردآورنده کتاب ابوالقاسم کریمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 156

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52900 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انسان متکامل، در بینش الهی، هم به آبادی دنیا می پردازد و هم به آبادی آخرت، و حاصل این دو، رسیدن به حیاتی است که در اصطلاح قرآنی از آن تعبیر به حیات طیبه شده است. مولفه های زیادی را می توان برای رسیدن به این هدف و آرمان بلند برشمرد. از جمله مواردی که برای نیل جامعه اسلامی به حیات طیبه باید در دستور کار قرار گیرد استفاده از رهنمودهای این متفکر و رهبر فرزانه حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله) است که احاطه خوبی بر راهکارها دارند.

در کتاب معیشت مومنانه، چندین مفهوم کلیدی در این راه پر فراز و نشیب مورد بررسی قرار گرفته که از جمله آن: زهد، رفاه، تجملگرایی و اشرافی گری از دیدگاه اسلام و در سخنرانی های چند باره ایشان توصیه شده است. امید است با مطالعه کتاب معیشت مومنانه اولین قدم ها در راستای این هدف بزرگ برداشته شود.

کتاب معیشت مومنانه، آشنایی با چهار مفهوم زهد، رفاه، تجملگرایی و اشرافیگری در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است. این کتاب توسط ابوالقاسم کریمی گردآوری شده است و در انتشارات انقلاب اسلامی به چاپ رسیده است.

دو چیز را با هم نباید مخلوط کرد. یکی، تولید ثروت است... یکی، نحوه ی تولید و نحوه ی استفاده است. بخش اول قضیه، چیز مطلوبی است؛ چون هر ثروتی که در جامعه تولید می شود، به معنای ثروتمند شدن مجموع جامعه است.

بخش دوم که بخش حساس است، این است که چگونگی تولید مورد توجه قرار بگیرد؛ از راه های غیر قانونی، با استفاده ی از تقلبات و تخلفات نباشد؛ مصرف او، مصرف نامطلوبی از نظر شرع نباشد؛ بتواند مثل خونی در رگ های جامعه جریان پیدا کند؛ صرف در فساد نباشد... از این ثروتت استفاده ی خوب بکن، که بهترین استفاده این است که آخرتت را با این آباد کنی. نصیب خودت را هم داشته باش؛ سهم خودت را هم داشته باش. منطق اسلام این است.

در دیدار مسئولان اقتصادی و دست اندرکاران اجرای اصل 44 قانون اسلامی 1385/11/30
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما