loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اخلاق ربانی 1: مبانی علم اخلاق

موضوع و غایت علم اخلاق، منشاء پیدایش رذایل اخلاقی، راه رسیدن به سعادت نهایی

5 (1)

ناشر مصابیح الهدی

نویسنده مجتبی تهرانی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 247

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 52952 10003022
65,000 58,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

«مبانی علم اخلاق» نخستین جلد از مجموعه ی «اخلاق ربانی» اثری است مشتمل بر آموزه های « آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی» که در آن با نگاهی کامل و مجتهدانه به متون اسلامی و مشارکت عقل سلیم در فهم گزاره های دینی به بررسی مباحث اخلاقی پرداخته شده است.

آیت الله تهرانی نقش اخلاق را نقش اساسی و زیربنایی می داند و مباحث ان را متن اصلی دین معرفی می کند و کتاب پیش رو نیز حاصل جلسات ارزنده ی اخلاق و معارف اسلامی این عالم ربانی است که در سیزده درس تنظیم شده است. در این کتاب با بیانی روان و متکی بر مبانی محکم و متقن جایگاه اخلاق در مجموعه ی تعالیم و ماموریت های انبیاء تبیین شده و مفهموم ملکات اخلاقی؛ اعم از فضایل و رذایل و ارتباط ان با حالات انسان و.... سخن گفته شده است.

معرفی قوای باطنی و کارکرد و تعامل آن ها با یکدیگر ، جایگاه و نقش مهم عقل در میان قوای نفس ، تجرد نفس، مفهوم ضرورت اعتدال میان قوا ، اثبات ذاتی نبودن خلق و خو وامکان تربیت نفس از جمله مباحث بعدی این کتاب است. در بخش بعدی کتاب پیش رو نیز معنای خیر و سعادت تبیین شده و چگونگی رسیدن به خوشبختی حقیقی بررسی شده است. در انتها نیز پس از بیان مباحث نظری رهنمون های عملی و دستورالعمل های مهم و کاربردی ارائه شده است.

گفتنی است در کتاب حاضر در ابتدای هر مسئله ریشه های بحث با نگاهی دقیق و موشکافانه مطرح شده تا خواننده بهترین فهم را از بیان مباحث داشته باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حمیدرضا حسن پوریان

با سلام.
با عرض پوزش همین جلد اول رو سفارش میدیم. لطفا چلپ جدیدش مال سال 98 باشه.
کتاب خیلی ارزشمندی هست، پیشنهاد میکنم همه بخونن. مخصوصا که آقا مجتبی نوشته باشن.
با تشکر.

31 اردیبهشت 1398

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما