loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

معماری اسلامی ایران در دوره ایلخانیان

1 (1)

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده دونالد نیوتن ویلبر

مترجم عبدالله فریار

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 318

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

«معماری اسلامی ایران در دوره ایلخانان» به شرح رابطه علت و معلولی تحولات تاریخی و در پی آن تغییرات هنر معماری در قرون سیزدهم و چهاردهم میلادی، یعنی دوران حاکمیت ایلخانان مغول بر سرزمین ایران میپردازد.

در ابتدای این دوره هجوم مغول ها به ایران بسیاری از بناهای ارزشمند تاریخی را دستخوش ویرانی میکند، اما به پشتوانه میراث فرهنگی غنی و مستحکم ایرانی و هم چنین با تکیه بر هنر معماران چیره دست ایران زمین، بناهای تاریخی جدیدی از دل خاکستر شهرهای ویران شده سر بلند میکند.

در قسمت اول کتاب، فراز و نشیب های تاریخی دوره حکمرانی ایلخانان مغول بر ایران مورد توجه قرار گرفته و مشتمل بر شرح حمله مغول به ایران و زمامداری هولاکو اولین پادشاه مغول و پنج جانشین او و نیز عصر طلایی غازان خان، اولجایتو، ابوسعید و نهایتا زوال قدرت مغول است.

اما در قسمت دوم، خواننده با سبک آثار معماری دورۀ ایلخانی، طبقات ابنیه، روش ومصالح ساختمانی، خصوصیات نقشه و شیوه ها و مصالح تزیین آشنا می شود. سپس در انتهای کتاب فهرستی از بناهای تاریخی و مهم آن دوران به همراه تصاویرشان آورده شده که این قسمت برای پژوهشگران و دانشجویان معماری بسیار قابل توجه، کاربردی و سودمند است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما