loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بایسته های خدمت از منظر مقام معظم رهبری

ناشر دفتر نشر معارف

گردآورنده کتاب احسان بابایی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53073 10003022
10,000 9,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این اثر، مجموعه ای از توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی گردآوری و با هدف معرفی بایدها و نبایدهای عرصه مدیریت و خدمت به موضوعات زیر پرداخته شده است: امانت بودن مسئولیت، ارزش خدمت، جهت گیری مدیریت، ضرورت خودسازی، عدالت گرایی، ارتباط با مردم، گزینش صحیح مدیران، نظارت، پاسخگویی، رعایت بیت المال، فسادستیزی، وحدت و انسجام، التزام با قانون، وجدان کاری و آفتها و آسیب ها.

آنچه این مجموعه را از اهمیت بیشتر برخوردار می سازد این است که توصیه های مندرج در آن، همزمان حاصل نگاه اسلامی به لوازم مدیریت در نظام اسلامی و تجربه سالیان متمادی ارتباط نزدیک با چالش های مدیریتی است که رهبر عالیقدر انقلاب، عمل به آن را از مدیران توقع دارد.

مدیران در نظام جمهوری اسلامی، فقط مدیر نیستند، مسئول هم هستند، در برابر خدا، در برابر مردم؛ و نیز متعهد هستند به خدمت، خدمت به خدا، خدمت به خلق خدا. جدایی مدیریت از مسئولیت و خدمت، مدیر را به وصله ناجور نظام تبدیل می کند، آفتی می شود که بدبینی به بار می آورد و مانع شکوفایی ظرفیت ها و استعدادهای نظام می شود.

مناصب مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی، امانت هستند، مدیران باید رسم امانت داری را بیاموزند و نه فقط مدیران، دیگران نیز باید از ادب خدمت باخبر باشند تا بتوانند مدیران خود را ارزیابی کنند و رفتار بایسته را مطالبه نمایند و چه بسا در گزینش های خود تجدید نظر کنند.

پذیرش مدیریت با لوازمی همراه است که نادیده گرفتن آن به دنیا و بلکه آخرت مردم لطمه وارد می سازد و به همین دلیل قبول مناصب مدیریتی برای شخص مدیری که از صلاحیت های لازم اخلاقی، علمی و اجرایی بی بهره باشد، خسارتبار خواهد بود.

یادآوری بایسته های خدمت در افق مبانی فکری انقلاب اسلامی از این حیث اهمیت دارد و ضروری است که نهادینه شده نگاه انقلاب اسلامی به مقوله مدیریت با موانعی همچون فرهنگ سازمانی پیش از انقلاب، برخی مؤلفه های نادرست فرهنگ عمومی و نیز خطر همیشگی دنیاگرایی مواجه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما