loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقالات و موضوعات عکاسی: کتابشناسی مقالات و موضوعات عکاسی مجلات هنر ایران 1312 تا 1393

ناشر کتاب پرگار

گردآورنده کتاب عباس رحیمی | فرشته دیانت | حمیده حقیقی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 688

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

نزدیک به دو سده از عمر عکاسی می گذرد و دایره ی فعالیت آن روز به روز گسترش می یابد به گونه ای که نفوذ آن به همه ی رشته های گوناگون هنر، از جمله سینما، نقاشی، معماری و شاخه های علوم انسانی مانند روان شناسی، مردم شناسی، انسان شناسی، جامعه شناسی و حتی علوم پزشکی، فیزیک و ... انکارنشدنی است. این همه، بررسی همه جانبه ی عکاسی را ضروری کرده و در طول حدود صد و هشتاد سال، باعث تولید هزاران نوشتار در قالب مقاله، کتاب، پایان نامه، مصاحبه، گزارش و ... پیرامون جنبه های نظری و فنی عکاسی شده است.

در چند دهه ی گذشته، در ایران نیز نوشتارهای گوناگونی با هدف گسترش دانش عکاسی منتشر شده و پژوهش و بررسی عکاسی، در محافل دانشگاهی و پژوهشی کشور مورد توجه قرار گرفته است. مدرسان و پژوهشگران ایرانی در این زمینه مقالات و کتاب های فراوان نوشته اند و برخی نیز به ترجمه نوشتارهای غیرفارسی روی آورده اند.

در جریان هر نوع مطالعه و پژوهش، گردآوری مطالب از منابع و ماخذ گوناگون اهمیت ویژه ای دارد. در واقع ارزش و اعتبار هر پژوهشی، وابسته به حدود و ابعاد شناسایی مدارک و ماخذ آن است.

حجم روزافزون اطلاعات منتشر شده با اشکال گوناگون، دست یابی به آنها را روزبه روز دشوارتر می کند. از این رو، کتاب شناسی ها به دلیل راهنمایی پژوهشگران در شناسایی مدارک موردنظرشان، خود بخشی از فرایند پژوهش بوده و برای گردآوری داده ها و تسهیل دست یابی پژوهشگران به منابع داده ها، بسیار موثرند.

این کتاب، دربرگیرنده ی اطلاعات کتاب شناسی تمام مقالات و موضوعات عکاسی (تعداد 6911 مقاله) است که در گستره ی زمانی سال 1312 تا 1393 خورشیدی، به زبان فارسی در مجلاتِ هنری ایران منتشر شده است.

127 عنوان مجله شامل 6421 شماره، به صورت دوهفته نامه، ماهنامه، دوماهنامه، فصل نامه، دوفصلنامه، سال نامه، گاهنامه و ویژه نامه، مجله ی الکترونیکی و نشریه ی دانشجویی، برای تدوین این کتاب شناسی بررسی شده است.

کتاب شناسی حاضر، به عنوان مرجعی مهم برای پژوهشگران، مدرسان و دانشجویان عکاسی و سایر گرایش های هنری، اطلاعات مقدماتی لازم برای شناسایی منابع پژوهشی و پی گیری سیر تحول نظری و عملی عکاسی ایران را ارائه می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما