loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آل خلیفه: الاصول و التاریخ الاسود

بحث تاریخی مختصر

ناشر تیار الوفاء الاسلامی

تحقیق و تنظیم کتاب تیار الوفاء الاسلامی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 89

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در مورد چگونگی تسلط آل خلیفه بر مجمع الجزایر بحرین که تا کمتر از نیم قرن گذشته پاره تن جمهوری اسلامی ایران بوده و با جدایی از ایران اسلامی داغی بر دل ملت جمهوری اسلامی ایران نهاد، اطلاعات دقیقی نزد پژوهشگران وجود ندارد و پرسش هایی مبهم همواره آنان را با چالش مواجهه می سازد.

ابهامات و سؤالاتی همچون اینکه؛ هویت واقعی آل خلیفه چیست؟ خاستگاه این خاندان کجاست؟ این گروه با چه تفکر و عقیده ای قدم در خاک بحرین گذاشتند؟ چرا با وجود جزایر و مناطق دیگری همچون حجاز، کویت، قطر و عمانات، آل خلیفه بحرین را برای اقامت و تشکیل حکومت برگزید؟ چه توافقاتی میان آل خلیفه و استعمار انگلیستان صورت پذیرفت که موجب شده تا آل خلیفه همواره درصدد تحقق خواسته های انگلستان برآید؟

عده ای آل سعود را عامل اصلی تسلط آل خلیفه بر بحرین می دانند، عده ای دیگر نیز شیوخ کشورهای کویت، قطر و عمان را مسبب اصلی این اتفاق می دانند و پاره ای دیگر از پژوهشگران نیز استعمار پیر انگلستان را که در اوایل قرن هیجدهم حضور فعالی در منطقه غرب آسیا و منطقه خلیج فارس داشت را عامل اصلی جدایی مجمع الجزایر بحرین از ایران و سیطره یافتن خاندان آل خلیفه بر آن می دانند. از صدر اسلام تا قبل از تسلط آل خلیفه بر بحرین، این مجمع الجزایر همواره به عنوان پایگاه مسلمانان و شیعیان امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) به شمار می رفته است، به گونه ای که هرگاه شیعیان در مضیقه و تنگنا قرار می گرفتند، یکی از مناطقی که به آنجا مهاجرت می کردند بحرین بوده است؛ اما زمانی که آل خلیفه بر بحرین مسلط شد و این اقدام خود را «فتح بحرین» نامید وضعیت شیعیان بحرین تغییر یافت. در حقیقت این نام گذاری اوج نگاه تحقیرآمیز و بغض آلود آل خلیفه نسبت به شیعیان بحرین را نشان می دهد. سراسر سال های حکومت آل خلیفه بر بحرین با بدرفتاری و رفتارهای خشونت آمیز نسبت به شیعیان سپری شد. این نوع رفتار آل خلیفه با مردم بومی بحرین که به اصطلاح «بحرانی» نامیده شده و اصل و نصب ایرانی دارند، موجب گردید تا این سؤال در ذهن پژوهشگران به وجود آید که حقیقت، خاستگاه، عقیده و مبانی آل خلیفه چیست که به این خاندان اجازه می دهد تا با مردم حقیقی و اصیل بحرین چنین رفتاری داشته باشد.

آل خلیفه همواره تلاش داشته است تا به شیوه های گوناگون ازجمله: برگزاری جشن های ملی، همایش، فعالیت های رسانه ای و غیره، خاستگاه حقیقی خود را پنهان ساخته و هویت جعلی خود را برجهانیان عرضه دارد. این خاندان تلاش داشته است تا با تحریم های رسانه ای و تحریف تاریخ، همچنان سایه ابهام را بر فراز سؤالات مذکور نگه دارد. کتاب پیش رو تلاش داشته تا به صورت بسیار موجز و مفید در برابر جعل تاریخ و فرهنگ کشور بحرین توسط آل خلیفه، مقاومت ورزیده و به افشای جنایات تاریخی این رژیم با کمک عربستان سعودی و انگلستان علیه ملت بحرین بپردازد.

در این کتاب به صورت مستدل به بیان احتمالات چگونگی تسلط آل خلیفه بر بحرین پرداخته شده و درنهایت با بیان ادله و شواهد تاریخی احتمالی که به حقیقت نزدیک تر بوده را بیان می دارد. در این کتاب بیان شده که آل خلیفه با هدف یافتن مأمن و مسکن به مناطق مختلف حاشیه خلیج فارس مهاجرت می کرده است اما به دلیل اینکه همواره مشکلات و گرفتاری هایی در آن مناطق به وجود می آورده، از آن منطقه اخراج می گردید. این خاندان درنهایت با نقشه استعمار انگلستان و با کمک قبایل مناطق حاشیه خلیج فارس به بحرین منتقل می شود و با خون و خونریزی هایی که ایجاد می کند تلاش می دارد تا سلطه خود را در آن منطقه مستحکم سازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما