loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرشته ی مهر (ترانه ها و تصنیف های محمد قهرمان)

مجموعه شعر 74

ناشر شهرستان ادب

شاعر محمد قهرمان

تصحیح و تعلیق تحریریه شهرستان ادب

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 96

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53184 10003022
8,000 7,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محمد قهرمان، شاعر سرشناس خراسان را کمتر اهل ادبیات است که نشناسد. او علاوه بر قالب های مرسوم کلاسیک در تصنیف سرایی نیز دستی داشته است. شهرستان ادب با انتشار مجموعه «فرشته مهر» کوشیده است این وجه کمتر آشنای قهرمان را به اهالی ادبیات معرفی کند.

محمد قهرمان متولد ۱۳۰۸ در روستای امیرآباد جنوب تربت حیدریه و درگذشته 1392 در مشهد است. او حقوق را در دانشگاه تهران خوانده بود امّا هرگز دنبال کار حقوقی نرفت و فقط به شعر پرداخت. در سرودن غزل به سبک هندی علاقه ای فراوان داشت و سرانجام به یکی از شعرای به نام این سبک شاعری شد. او زبان بومی تربت حیدریه را نیز به خوبی می دانست و اشعار بسیاری به زبان محلی از او به جا مانده است. او صاحب تألیفات ارزنده ای از جمله چند مجموعه شعر است. در کارنامهٔ او همچنین تصحیح و چاپ چند دیوان از شاعران مختلف به چشم می خورد. کتاب «روی جادهٔ ابریشم شعر» سروده قهرمان در نهمین جشنوارهٔ بین المللی شعر فجر به عنوان اثر برگزیده در حوزهٔ شعر معرفی شد. محمدرضا شفیعی کدکنی در مورد محمد قهرمان می گوید: «حتی ملک الشعرای بهار آن خصوصیت یک شاعر محلّی را به صورت کامل، آن گونه که قهرمان دارد، ندارد.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما