loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اقتصاد بخش عمومی - جلد اول (استیگلیتز)

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر به عنوان منبع کمک درسی برای دانشجویان «رشته علوم اقتصادی» در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و نیز دیگر علاقه مندان به مطالعات اقتصادی تهیه و تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند گردند.

مروری بر نقش مالیات در اقتصاد عمومی با استناد به نظام مالیات بندی بر شرکت ها و اشخاص مختلف در کشور ایالات متحده آمریکا است. در ابتدای این اثر به بررسی برنامه های رفاهی و توزیع مجدد درآمدها توسط دولت ها پرداخته شده و سپس به بررسی نقش مالیات در بهبود وضع اقتصاد کشورها و روش مالیات ستانی بهینه با وضع مالیات بر سرمایه و کار و تلاش اقتصادی پرداخته شده است.

نویسنده ضمن ارایه تاریخچه ای از اخذ مالیات از مردم توسط حکومت ها، به تبیین شیوه های قانونی تدوین شده در جهان امروز در مورد ستاندن مالیات پرداخته و سیستم اخذ مالیات در سیستم مالی و اقتصادی ایالات متحده آمریکا را معرفی نموده است.

وی در این زمینه به نحوه تأمین مالی کسری بودجه در این کشور و اصلاح نظام مالیاتی در آمریکا اشاره نموده و شیوه اخذ مالیات ها و مخارج ایالتی و محلی، سیستم مالی مربوط به حکومت مرکزی و فدرال، برخی از معافیت های مالیاتی و مصرف این قبیل از اموال در آمریکا را بیان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما