loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقالات برگزیده کنفرانس بین المللی رسانه های عربی و اسلامی در حمایت از ملت فلسطین

ناشر قبله اول

مترجم عبدالله آل بوغبیش

سال نشر : 1384

تعداد صفحات : 198

هم اکنون غیرقابل سفارش!

کتاب حاضر مجموعه مقالاتی است که در سال 1382 در کنفرانسی که در همین رابطه از سوی شبکه تلویزیونی لبنانی "المنار" برگزار شده بود است تهیه و بوسیله "عبدالله آل بوغبیش" به فارسی برگردان شده است.
اثر حاضر از چهار فصل تشکیل شده که هرکدام از فصول نیز به نوبه خود یک یا چندین مقاله را از صاحبان قلم در این حوزه در جهان عرب در خود جای داده است.
فصل اول که به لحاظ تعداد مقالات بیشترین عناوین را به خود اختصاص داده است شامل 4 مقاله از صاحبان قلم جامعه روشنفکران عربی شامل "فهمی هویدی" روزنامه نگار نامی مصری، "سید حسن فضل الله" از اعضای جنبش حزب الله و عضو هیئت مدیره شبکه تلویزیونی المنار ، "حسن الباش" شاعر ، منتقد و نویسنده فلسطینی و همچنین "جواد مرقه "رئیس اتحادیه تهیه کنندگان عرب می باشد.
مبارزه با اشغالگری در اطلاع رسانی عربی، محورهای گفتمان رسانه ای برای ارائه تصویر واقعی مبارزه اشغالگران، عادی سازی رسانه ای و ضعف اصلاح سازی ، تولیدات رسانه ای و نقش آن در حمایت از مبارزات ضد اشغال از جمله عناوینی هستند که در این فصل مورد بررسی قرار می گیرند.
" نقش اطلاع رسانی در نمایاندن و معرفی مسئله فلسطین گ مقوله ای است که در فصل دوم به آن پرداخته می شود.
این فصل از دو مقاله تشکیل شده که نخستین آن به نقش اطلاع رسانی در تثبیت فلسطین در ذهن و اندیشه نوجوانان پرداخته است . این مقاله از سوی استاد "عزت محمد الرشق" سردبیر مجله "فلسطین المسلمه" به رشته تحریری درآمده است . همچنین "مشخصه های حقوقی مبارزه با اشغالگران در گفتمان رسانه ای " مقاله دیگری است که از سوی "محمد سعید الطیب" وکیل و مشاور حقوقی از عربستان نوشته شده است.
مبارزه با اشغالگران در اطلاع رسانی غربی بخشی است که "محمد جاسم العلی" عضو هیئت مدیره شبکه تلویزیونی الجزیره در آن به بحث گفتمان رسانه ای عربی و اسلامی برای افکار عمومی غرب پرداخته است و این مطلب محتوای فصل سوم را به خود اختصاص داده است.
فصل چهارم نیز که مانند فصل نخست این کتاب نسبتاً مفصل است چهار مقاله پربار و غنی را به خود اختصاص داده است "رویا رویی با تبلیغات صهیونیسم " مطلبی است که "صلاح الدین حافظ" روزنامه نگار روزنامه الاهرام مصر در آن به ارائه دیدگاههای خود پرداخته است و دکتر"حلمی موسی" کارشناس مسائل اسرائیل نیز مطلب مبارزات ملت فلسطین از دیدگاه رسانه های اسرائیلی را تشریح کرده است و در ادامه تبلیغات صهیونیستی درباره مبارزه فلسطینیان و راهکارهای پیش روی آنها مطلبی است که " الشیخ ودیع الخازن" نویسنده و روزنامه نگار عرب در آن به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته است . در پایان نیز "عبدالقار یاسین" نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی راهکارهای تاثیر گذاری بر افکار عمومی اسرائیل را مورد بررسی قرار داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما