loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آموزش صرف عربی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم حدیث به عنوان منبع اصلی دروس «صرف عربی 1 و 2» هر کدام به ارزش 2 واحد و همچنین منبع کمک درسی دروس «صرف و نحو» برای رشته های الهیات تدوین شده است.

هدف اصلی نگارش این کتاب، تعلیم قواعد صَرف به دانشجویان رشته های الهیات و معارف اسلامی در چهارچوب بخش بندیهای نظام مند و با استشهاد به نمونه های قرآنی متعدد، روایی و تمرینهای کاربردی فراوان است. برای آنکه ابهامی در درک معانی باقی نماند، در پانوشتها، ترجمه آیات و روایات و برخی واژه های به کار رفته در نمونه ها آمده است. سطح علمی درسها نیز هماهنگ با نیازهای دانشجویان علوم و معارف قرآن و حدیث انتخاب و طراحی شده است.

آموزش صرف عربی با بخش کلیات آغاز می شود که به عنوان مقدمه ای علمی برای ورود به مباحث اصلی در آغاز کتاب آمده است. همچنین در دو بخش جداگانه «اسم» و «فعل» و احکام آنها در علم صَرف بررسی می َشوند. پس از بیان اهداف هر درس، نمونه هایی متناسب با هر بخش و نکات مربوط به هر نمونه شرح و بسط یافته و سپس قواعد هر بخش مطرح شده است.

مقدمه
بخش اول: کلیات
بخش دوم: فعل
بخش سوم: اسم
پیوست جداول
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما