loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آیات الاحکام تطبیقی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته فقه و حقوق (امامیه، حنفی، شافعی) به عنوان منبع اصلی درس «آیات الاحکام» در مقطع کارشناسی به ارزش 4 واحد و در رشته های فقه شافعی، فقه و حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «آیات الاحکام» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

نگارش کتابهایی در زمینه آیات الاحکام سابقه ای بس طولانی دارد و این آثار با روشهای مختلفی نوشته شده اند؛ برخی ترتیب آیات قرآن را در نظر گرفته اند که برادران اهل سنت و جماعت اغلب از این روش پیروی کرده اند. برخی دیگر ترتیب احکام را ملاک قرار داده اند که نویسندگان شیعه امامیه برخی این روش را دنبال کرده اند و برخی دیگر به ترتیب نزول احکام، کتاب خود را مرتب کرده اند. روش مؤلفان در نگارش این کتاب، بر اساس تقسیم احکام به عبادات و عقود و تعهدات است که برگرفته از سرفصل دروس آیات الاحکام تطبیقی دانشکده فقه دانشگاه مذاهب اسلامی است.

مقدمه
بخش اول: عبادات
   کتاب الزکات
   کتاب الجهاد
   کتاب الامر بالمعروف و النهی عن المنکر
بخش دوم: معاملات
   کتاب المکاسب
   کتاب البیع
   کتاب الدین و توابعه
   کتاب العقود
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما