loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازیگری در برابر دوربینهای سینمایی و تلویزیونی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته هنر در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «شیوه های رهبری بازیگر» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. امید می رود علاوه بر جامعه دانشگاهی، هنرمندان و سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

تا حال هیچ نظریه خاصی برای بازیگری در برابر دوربین ارائه نشده است. در این کتاب پاتریک تاکر نشان می دهد که آنچه به طور واقعی کارساز است چیست و چگونه یک بازیگر، گوینده، مجری برنامه تلویزیونی یا هر شخصی که در برابر دوربین کار می کند، می تواند اجرای بسیار خوبی را به نمایش بگذارد. این کارگردان و استاد فنون بازیگری نمونه ای از واحدهای درسی بازیگری در برابر دوربین را طراحی و عرضه کرده است که به طور کامل تازه و بدیع اند. او به دقت تفاوتهای میان بازیگری برای صحنه تئاتر و سینما و بین سینما و تلویزیون را شرح می دهد. این کتاب شامل انباشتی از تمرینهایی است که آغازگران و کارآزمودگان برای دستیابی به پیروزی و برتری یافتن به این سیما و منظر کمتر آموزش یافته بسیار حیاتی در زمینه سبک جدید بازیگری و ایفای نقش در برابر دوربین، به یکسان از آن بهره می برند. پاتریک تاکر کارگردان چیره دست و هنرمند تئاتر و سینماست و بیش از صد برنامه نمایشی را برای تلویزیونهای انگلیس هدایت و رهبری کرده و در کنار این تلاش، برنامه هایی را نیز برای رسانه های تصویری دانمارک و ایرلند کارگردانی و تولید نموده است. او به طور گسترده ای در کشورهای مختلف مثل انگلیس، کره، برخی کشورهای خاورمیانه و ایالات متحده امریکا تئاتر کارگردانی می کند. او بنیان گذار و مدیر کمپانی بزرگی است که نام شکسپیر را بر پیشانی دارد و یکی از کارگردانان استودیو تئاتر لندن است.

مقدمه مترجم
مقدمه
سپاسگزاری
فصل اول: پرده سینما و صفحه تلویزیون در مقایسه با صحنه تئاتر
فصل دوم: فیلم در مقایسه با تلویزیون
فصل سوم: قاب فیلم سینمایی یا تلویزیونی
فصل چهارم: دوربین
فصل پنجم: واکنشها و مشغله ها یا کارهای صحنه ای بازیگر با کمک ابزار و وسایل
فصل ششم: ترازبندی صدا
فصل هفتم: گزینش بازیگر
فصل هشتم: ایفای نقش
فصل نهم: آزمونهای صدا و تصویر
فصل دهم: تمرینها و مراعات اصول فنی
فصل یازدهم: کارگردانی بازیگران برای سینما و تلویزیون
فصل دوازدهم: مجریان و گویندگان (و هنر قرار گرفتن در برابر مصاحبه گران)
فصل سیزدهم: فیلمبرداری یا تصویربرداری
فصل چهاردهم: تدوین و تدوینگر
مطالب پایانی
    سخن آخر
    فهرست کنترل اشتباههای مشهور بازیگری در برابر دوربین
    تمرینهای بازیگری
    زیست نامه ها
    واژه نامه
    کتابشناسی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما