loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

باستان شناسی دین: با فانوس نظر در جستجوی آیین های گمشده

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته باستان شناسی در مقاطع دکتری به عنوان منبع اصلی درس «سمینار» به ارزش 4 واحد، کارشناسی ارشد به عنوان منبع مبنایی کلیه دروس «پیش از تاریخ»، و کارشناسی به عنوان منبع کمک درسی درس «باستان شناسی قرآن کریم» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

این کتاب، به موضوع باستان شناسی ادیان اختصاص دارد. کتاب حاضر، تلاشی است در راستای بازخوانی ادیان باستانی و بررسی، نقد و تحلیل نظری دانش باستان شناسی در مقوله ی آیین های متروک، ادیان مفقود، و نظام های اعتقادی مرده و کتاب، مشتمل بر هفت فصل است که عناوین آنها عبارت اند از: تحلیلی معرفت شناختی بر باستان شناسی دین؛ وجه آموزه ای ـ کلامی دین؛ لایه ی رفتاری باستان شناسی دین؛ لایه ی کالبد مادی دین؛ سهم منابع مکمل در باستان شناسی دین؛ مناسبت های بنیادین میان باستان شناسی (آرکئولوژی) و مشرب های تفسیری و هرمنیوتیک؛ و جنبه های زیباشناختی و آیینی هنر سفالگری و مناسبت آن با رمزهای آفرینش آدم.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما