loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پیام آور رحمت

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب حاصل بخشی از پژوهشی مبنایی و تحقیقی است که می تواند علاوه بر استفاده به عنوان منبع درس «تاریخ اسلام» دانشگاهها، برای فعالیتهای پژوهشی و درسی دانشجویان رشته های مرتبط مفید واقع شده، آگاهیهای نابی در مورد دوره ارزشمندی از تاریخ اسلام افاده نماید.

مؤلف در شیوه کار از اصل معمول و مورد قبول مورخان و محققان عرصه تاریخ که کشف حقیقت مبتنی بر نصوص تاریخی در پرتوی قراین و شواهد است، پیروی کرده و از استحسان و حدسیات بی پایه و اساس خودداری نموده است. بیشتر توجه وی بر بیان ناگفته ها و کم گفته ها و مشکلات و معضلات سیره بوده است. در نقل مطالب نیز متن مباحث و گفتگوها را درج نموده است که اساتید و دانشجویان بتوانند با ذوق و سلیقه خود از آن برداشت نموده و تفسیر و تحلیل نمایند. نگارنده در انتخاب مطالب و گزینش مصادر صرفاً به منابع سیره و تاریخ اسلام بسنده نکرده و از صدها کتاب گوناگون از جمله تفسیر، حدیث، رجال، فضایل، ادبیات و غیر آن استفاده نموده و همچنین تألیفات ارزشمند معاصران را نیز از نظر دور نداشته است. مرحوم سیدحسن میرشریفی که در حین نگارش کتاب به رحمت ایزدی پیوست، پسر ایشان، سیدعلی میرشریفی، نگارش و تدوین کتاب را به سرانجام رسانید. این کتاب تاکنون به زبان های فرانسه، روسی، اردو و ترکی آذری ترجمه شد و قرار است به دیگر زبان های زنده دنیا از جمله عربی، انگلیسی و اسپانیایی نیز ترجمه شود.

پیشگفتار
مقدمه
آشنایی اجمالی با جزیرة العرب (اوضاع جغرافیایی و اقتصادی، وضعیت سیاسی و اجتماعی، دین و فرهنگ)   5-4
فصل اول: دوران قبل از بعثت   7-22
فصل دوم: دوران بعد از بعثت   23-68
فصل سوم: دوران پس از هجرت   69-242
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما