loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحولات اروپا در قرون جدید: از سقوط قسطنطنیه تا انقلاب کبیر فرانسه (1453 - 1789)

5 (1)
موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته تاریخ در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تاریخ اروپا در قرون جدید» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

این کتاب برای درس «تاریخ اروپا در قرون جدید» تالیف شده است. کتاب در پنج بخش و شانزده فصل به بررسی تحولات اروپا و مهمترین رویدادهای این قاره، از سقوط قسطنطنیه و آغاز عصر رنسانس تا انقلاب کبیر فرانسه ( 1453ـ 1789) اختصاص دارد. مقدمه کتاب، حاوی مطالبی است درباره تاریخ نگاری اروپا در عصر جدید، اصطلاح عصر جدید، تقسیم بندی تاریخی، دوره های تاریخی، و ویژگی های قرون جدید. بخش اول درباره رنسانس است و این که چرا رنسانس از ایتالیا آغاز شد. ادبیات رنسانس در ایتالیا و شخصیت هایی چون دانته، پترارک، بوکاچیو چه تاثیری در آغاز رنسانس از ایتالیا داشته، و بالاخره مشخصات جریان اومانیسم و آراء و اندیشه های متفکران آن چیست؟. بخش دوم اکتشافات جغرافیایی در غرب بررسی می شود. در این بخش اکتشافات پرتغالی ها، اسپانیایی ها، هلندی ها، فرانسوی ها و انگلیسی ها، هر کدام جداگانه در یک فصل مستقل بررسی شده است.

بخش سوم به بررسی چگونگی جریان تاریخی اصلاحات مذهبی (رفرم) در غرب اختصاص می یابد. در این بخش ابتدا زمینه های جنبش اصلاح دینی از زمان جان وایکلیف و یان هوس، سپس تداوم آن همزمان با آغاز رنسانس و نقش اومانیسم و اومانیست ها در آن صحبت می شود و سرانجام چگونگی اقدامات مارتین لوتر، زونیگلی، کالون و هانری هشتم و سرانجام پیروزی رفرم بیان می شود. در بخش چهارم تحولات سیاسی کشورهای اسپانیا، فرانسه و انگلستان در عصر جدید، بررسی شده است.

آخرین بخش حاوی مطالبی است در زمینه تحولات علمی، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی اروپا در قرون جدید. در این بخش تحول اندیشه سیاسی از "ماکیاول "تا "لاک"، نیز تحولات اجتماعی و اقتصادی (از انقلاب تجاری تا انقلاب صنعتی) در کشورهای ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و انگلستان، هر کدام جداگانه بررسی می شود .پایان بخش کتاب شامل فهرست منابع است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما