loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53750 10003022
116,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که دربرگیرنده جایگاه علم در اسلام و آراء اجتماعی متفکران مسلمان است به عنوان منبع اصلی درس «تاریخ تفکر اجتماعی در اسلام» در مقطع کارشناسی علوم اجتماعی به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

بومی کردن علوم انسانی که در جامعه اسلامی ما، بخش عظیمی از آن در اسلامی کردن آن جلوه گر میشود، کندوکاو در آموزه های دینی و آراء دانشمندان مسلمان را میطلبد. کشف، بررسی و تحلیل و ارائه اندیشه های دانشمندان مسلمان که با الهام از منابع اصیل اسلامی (کتاب و سنت) و در فضای فرهنگ اسلامی پدید آمده و شکل گرفته است، به ویژه اگر در قالب مفاهیم شناخته شده علوم انسانی رایج در فضای علمی دانشگاهی صورت پذیرد، علاوه بر آنکه از لحاظ نظری خلأ تئوریک جامعه اسلامی را پر میکند و پیش فرضهای نوینی را جایگزین پیش فرضهای رایج در علوم اجتماعی میسازد، مانع خودباختگی و از خود بیگانگی فرهنگی و اجتماعی میشود و زمینه ای برای فراهم آوردن راه حلهای علمی برای پاره ای از معضلات و مسائل اجتماعی است.

فصل اول: علم در اسلام
فصل دوم: دیدگاههای اجتماعی ابونصر فارابی
فصل سوم: دیدگاههای اجتماعی اخوان الصفا
فصل چهارم: دیدگاههای اجتماعی ابوریحان بیرونی
فصل پنجم: دیدگاههای اجتماعی خواجه نصیرالدین طوسی
فصل ششم: دیدگاههای اجتماعی ابن خلدون
فهرست منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما