loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی (تا سده هفتم هجری)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53783 10003022
15,700 14,900 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته های تاریخ و تاریخ و تمدن اسلامی در مقاطع مختلف تهیه و تدوین شده است. امید است افزون بر جامعه دانشگاهی، دیگر علاقه مندان نیز از آن بهره مند گردند.

بررسی شیوه و ویژگی های تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی تا قرن هفتم هجری و معرفی برخی از منابع مهم تاریخی در این زمینه است. در ابتدای این اثر کلیاتی در مورد مفهوم تاریخ نگاری محلی، تاریخچه و چیستی آن ارایه شده و پس از آن کاربردهای این قبیل از تاریخ نگاری ها بیان شده است. آن گاه نویسنده به پیشینه تاریخ نگاری محلی در ایران از آغاز تا در دوره اسلامی پرداخته و نگارش منابع تاریخی متعدد در این دوره زمانی را بررسی نموده است.

وی در همین زمینه به انگیزه های مورخان تاریخی از نگارش تاریخ نامه های محلی اشاره نموده و به کتابشناسی اجمالی بیش از یکصد اثر در این زمینه در اوار مختلف تاریخی پرداخته است. نویسنده به روند کتاب های فارسی و عربی در موضوع تاریخ نگاری محلی ایران در دوره اسلامی و قبل و بعد از ان نیز اشاره نموده و نگارش کتاب هایی در زمینه زندگی نامه های محلی دینی و غیر دینی را نیز از لحاظ تاریخی، مورد بحث و بررسی قرار داده است.

مقدمه
فصل اول: تعریف ها و کلیات
فصل دوم: تاریخ نامه های محلی
فصل سوم: زندگی نامه های محلی
فصل چهارم: چند تاریخ محلی ناشناخته
جمع بندی
ضمیمه ها
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما