loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجلی قرآن و حدیث در شعر فارسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 53803 10003022
146,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «تأثیر قرآن و حدیث در ادب فارسی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

کتاب حاضر کوشش و پژوهشی است ارجمند درباره بازنمایی جلوه هایی از قرآن و حدیث در شعر فارسی. کتاب در سه بخش تدوین یافته است: در بخش نخست درباره زمینه ها و پیشینه اثرپذیری شاعران فارسیگوی از قرآن و حدیث، تحوّل و تکامل آن و شیوه های پیدا و پنهان آن سخن میرود. مؤلف دانشمند در بخش دوم، شیوه ها و گونه های اثرپذیری از قرآن و حدیث را به شیوهای نو و نام گذاری جدید سنجیده است و بر هر یک از این شیوه ها و گونه ها نامهایی چون اثرپذیری واژگانی، گزاره ای، گزارشی، تأویلی، تفسیری، تصویری و ساختاری نهاده است.

در بخش سوم نمونه هایی از بهره گیری پارسیسرایان از قرآن و حدیث از آغاز تا قرن هشتم با ترتیب تاریخی آورده شده و نمونه های هر شاعر با نمونه های دیگری از شاعران دیگر سنجیده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما