loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تذکره منظوم ستیغ سخن ، همراه با معرفی کوتاهی از حدود دو هزار شاعر و بیش از صد و پنجاه تذکره

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب یک اثر بدیع ادبی و تاریخ ادبیات منظوم است و خواننده با مراجعه به آن امکان مییابد با نام بیش از دو هزار شاعر و صد و پنجاه کتاب آشنا شود و با خواندن و مطالعه این ابیات، آن نامها را آسان به خاطر بسپارد، «سمت» به انتشار آن همت گماشت تا به خواست خداوند، دانشگاهیان و غیر دانشگاهیان علاقه مند بتوانند از آن استفاده کنند.

«ستیغ سخن» تذکره ای منظوم است که از 27 بند یازده بیتی (مجموعاً 297 بیت) تشکیل شده و در قالب مثنوی به شکل ترجیع بند و در بحر متقارب سروده شده است. شاعر این تذکره، نصرالله مردانی، در این منظومه نام بیش از دو هزار شاعر پارسیگو را از آغاز شعر فارسی تا دوران معاصر ذکر کرده و از صد و پنجاه تذکره یا اثر ادبی یاد کرده است. در بخش غیرمنظوم این کتاب، شاعران و کتبی که در منظومه از آنان ذکر به میان آمده، به اختصار معرفی شده اند. کتاب دارای فهرست نام شاعران، کتابها و منابع است.

پیشگفتار
بخش اول: منظومه ستیغ سخن
بخش دوم: منظومه ستیغ سخن
بخش سوم: فهرست نام شاعران
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما