loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تزئینات گچبری ساسانی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

شیوه‌های مختلفی برای مطالعه گچبری‌ها پیش روی ینس کروگر قرار داشته است. تنظیم و طبقه‌بندی گچبری‌ها براساس نقش‌مایه یا گروهی از نقش‌مایه‌ها یکی از این شیوه‌ها بوده است. کروگر کوشیده است با کشف رابطه تزیینات نقش‌برجسته با بخش‌های معماری، وجوه اشتراک و تفاوت‌های موجود میان محوطه‌ها را تعیین و نقایص این شیوه را برطرف کند. ویژگی نمادین گچبری، از دلایل اصلی این انتخاب است. شناخت بنیادین گچبری دوره ساسانی از اهداف اصلی پژوهش حاضر است که از طریق تفسیر و بررسی تک‌تک مضامین به دست آمده است. همچنین کروگر کوشیده است معیارهایی برای طبقه‌بندی یافته‌های احتمالی آتی عرضه کند و بر گاه‌نگاری نسبی تکیه زند تا بر گاه‌نگاری مطلق.

این کتاب مبنایی برای استفاده در دروس مرتبط با هنر ساسانیان به عنوان نمونه «باستان‌شناسی و هنر ساسانی» در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هر کدام به ارزش 2 واحد و همچنین برای دروس مرتبط در رشته‌های دیگر نظیر مرمت آثار و نیز پژوهش هنر ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه‌مندان نیز از این اثر ماندگار پژوهشی بهره‌مند گردند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما