loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر نهج البلاغه

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته علوم قرآن و حدیث در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «تفسیر نهج البلاغه» به ارزش 2 واحد و همچنین به عنوان منبع قابل استفاده رشته علوم و معارف نهج البلاغه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تدوین شده است.

نهج البلاغه گنجینه ای بس گران سنگ در میراث فرهنگی و تمدنی بشر و دریای آموزه های معارف دینی است. یادگار ماندگاری که فقط یک کتاب نیست، بلکه کتابخانه ای از آموزه ها و معارف گوناگون و متنوع، آن هم در اوج بلاغت و فصاحت است که امکان مطالعات گسترده و عمیق را در بسیاری از عرصه های معرفتی فراهم می سازد.

کتاب حاضر با نگاه به ویژگی های کلی نهج البلاغه و سه شرح مهم بر این اثر به منظور آشنایی با این کتاب و شناخت مهم ترین مباحث آن و آگاهی از روش سه شارح برجسته ی نهج البلاغه در شرح خود: ابن ابی الحدید معتزلی (مباحث ادبی و تاریخی نهج البلاغه)، ابن میثم بحرانی (مباحث کلامی و اعتقادی نهج البلاغه) و محمدجواد مغنیه (مباحث تربیتی و اجتماعی نهج البلاغه) و نیز آشنایی با روش شرح تجزیه ای نهج البلاغه در پنج بخش سامان یافته است.

بخش اول: ویژگیهای کلّی نهج البلاغه
بخش دوم: چهره ادبی و تاریخی نهج البلاغه
بخش سوم: چهره کلامی و اعتقادی نهج البلاغه
بخش چهارم: چهره تربیتی و اجتماعی نهج البلاغه
بخش پنجم: تفسیر تجزیه ای نهج البلاغه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما