loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه شناسی ادبیات

علوم اجتماعی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب که دربر گیرنده مفاهیم جامعه شناسی ادبیات است برای دانشجویان رشته های علوم اجتماعی، ادبیات فارسی و علوم ارتباطات در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «جامعه شناسی ادبیات» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر محققان و کسانی که به نحوی با ادبیات سروکار دارند از آن بهره مند شوند.

جامعه شناسی ادبیات در خانواده بزرگ علوم اجتماعی، از جوان ترینِ آنهاست. امروز جامعه شناسی ادبیات مانند هر رشته علمی دیگر ریشه دوانده، هویت پیدا کرده و پیوندهای خود را با فلسفه و فرهنگ و هنر و اقتصاد تحکیم بخشیده است. تاریخ ادبیات هر ملت، تاریخ واقعی آن ملت را منعکس می کند و جامعه شناسی ادبیات مطالعه تولید و توزیع و مصرف ادبیات در مقیاس جامعه است. کتاب حاضر مبناهای اصلی کار جامعه شناسی ادبیات را در کشور ما نشان می دهد، جای خالی پژوهش را در زمینه های ادبی نمودار می سازد، خلأ شناخت ما را از غنی ترین گنجینه های معنوی مان بر ملا می کند، زمینه این شناخت و آن پژوهش را فراهم می آورد، و به تجسس ها و کنجکاوی ها شکل می دهد.

سخن نخست
حرف مترجم
بخش اول: اصول و روش
    فصل اول: جامعه شناسی ادبیات به چه کار میآید؟
    فصل دوم: روش بررسی پدیده ادبی
بخش دوم: تولید
    فصل سوم: نویسنده در بستر زمان
    فصل چهارم: نویسنده در جامعه
بخش سوم: توزیع
    فصل پنجم: عمل انتشار
    فصل ششم: شبکه های توزیع
بخش چهارم: مصرف
    فصل هفتم: اثر و خوانندگان
    فصل هشتم: مطالعه و زندگی
نتیجه
کتابشناسی
کتابشناسی فارسی
فهرست نامها
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما