loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جرم مطبوعاتی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته حقوق در مقطع کارشناسی به عنوان منبع کمکی درس «حقوق ارتباطات» و در مقطع کارشناسی ارشد رشته حقوق کیفری و حقوق ارتباطات به عنوان منبع درس «حقوق کیفری اختصاصی» و درس «جرائم مطبوعاتی و آیین دادرسی آنها» هر کدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

تبیین جرم مطبوعاتی و شیوه رسیدگی به آن از اولین دغدغه های قانون گذار در ایران بوده است اما تحولات پیاپی در قوانین و ساختار محاکم همواره ابهامهایی را درباره این جرم که مورد توجه مستقیم قوانین اساسی بوده پدید آورده است. این در حالی است که ابهام در قلمرو جرایم مطبوعاتی، لاجرم ابهام در قلمرو آزادی بیان را رقم می زند و پرداختن به این جرم را مورد اهتمام علاقه مندان به حقوق بشر می کند. کتاب حاضر اثر یکی از مدرسان حقوق کیفری و حقوق مطبوعات است که سالها در عرصه حرفه ای مطبوعات فعالیت داشته و فارغ از بررسی جزء به جزء جرایم مطبوعاتی به مفهوم جرم مطبوعاتی و جایگاه آن در نظام حقوقی فعلی ایران می پردازد. از این منظر کتاب در چهار فصل ـ 1) نظام حقوقی مطبوعات؛ 2) ماهیت جرم مطبوعاتی؛ 3) مسئولیت ناشی از جرم مطبوعاتی؛ 4) تعقیب و دادرسی جرم مطبوعاتی-تبیین مبانی و منابع حقوقی بحث درباره جرم مطبوعاتی را مدنظر داشته است.

پیش گفتار
مقدمه
فصل یکم: نظام حقوقی مطبوعات
فصل دوم: ماهیت جرم مطبوعاتی
فصل سوم: مسئولیت ناشی از جرم مطبوعاتی
فصل چهارم: تعقیب و دادرسی جرم مطبوعاتی
پیوست ها
کتاب شناسی
نمایه
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما