loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اندیشه های پنهان: رویکرد سیستمی به حیات معنوی انسان

5 (1)

ناشر لیله القدر

نویسنده علاءالدین اسکندری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 170

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5399 10003022
77,000 69,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب اندیشه های پنهان: رویکرد سیستمی به حیات معنوی انسان، نوشته علاء الدین اسکندری از شاگردان استاد صفایی حائری می باشد. این کتاب در انتشارات لیله القدر منتشر شده است.

نویسنده علاء الدین اسکندری، این کتاب را با توجه به آثار و تفکرات استاد خود نوشته است تا نظام و ترکیبی که در آثار استاد وجود دارد را مطرح نماید. کتاب اندیشه های پنهان: رویکرد سیستمی به حیات معنوی انسان، مجموع های از آموزه های دینی و اعتقادی است.

در ابتدای کتاب تفسیری از زندگی ارائه شده و پس از آن انواع دین مانند دین ارثی، دین سنتی (دین دستوری)، دین احساسی (عاطفی) و دین اصیل معرفی شده و ویژگی های دین اصیل را آزادی، تفکر، شناخت، احساس، عقیده، احکام و دستورالعمل های دینی عنوان کرده است.

روش های شناخت دین، ویژگی های معرفت، درک ابعاد نامحدود انسان، جهانشناسی و شناخت نظاممندی و هدفداری آن، ملاکهای رشد و فهم توحید، ضرورت وحی و نبوت، لزوم ولایت در استمرار نبوت و اهمیت و صعوبت آن از مهم ترین مسائل مطرح شده دیگر در این نوشتار است.

در بخشی از مقدمه کتاب اندیشه های پنهان: رویکرد سیستمی به حیات معنوی انسان می خوانیم:
... آیا ما واقعا به خاطر خدا از خواب بلند می شویم؟ آیا به خاطر خدا صبحانه می خوریم؟ آیا به خاطر خدا سر کار می رویم؟ غذا می خوریم؟ می خوابیم؟ درس می خوانیم؟... به خودمان دروغ نگوییم. اگر ما دین را از زندگی خود خارج کنیم، آیا زندگیمان تغییری می کند؟ یعنی دیگر نمی خوابیم، از خواب بلند نمی شویم، صبحانه نمی خوریم، درس نمی خوانیم، غذا نمی خوریم؟
ما هنوز نیازمان را به خدا و به امام زمان و به معصومین علیه السلام حتی به اندازه ی یک لیوان آب در هنگام تشنگی احساس نکرده ایم.بنابراین می بینیم که خود را خرج دنیایی می کنیم که در وسعت هستی، هیچ است و تازه خدا و امام زمان و دین را وسیله ای قرار می دهیم برای رسیدن به هیچ ها...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما