loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درّ دری: فارسی عمومی برای دانشگاه ها

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب در عین آنکه اثری درسی به شمار رفته و میتواند به عنوان منبع درسی فارسی عمومی دانشگاهها باشد، ویژگیهایی نیز دارد که آن را از سایر آثاری از این دست متمایز می سازد و تلاش شده تا به نحو غیرمستقیم و در خلال آموزش برخس مهارتهای عمومی دانشجویی، خطوطی از زبان و ادب فارسی را نیز ترسیم کند.

نگارنده بر این عقیده است که اگر دانشمند یا دانشجویی بخواهد حاصل پژوهش های خود را در یک موضوع علمی، اجتماعی و ... بنویسد، مطالعه صِرف آثار ادبی هیچ کمکی به او نمی کند. برای این کار، قواعد و روش هایی وجود دارد که باید بیاموزد و از آنها یاری بگیرد؛ زیرا زبان گفتار را همه فارسی زبانان می دانند، اما زبان نوشتار به گونه دیگری است. از این گذشته، نوشتن هر نوع ادبی مقاله، نقد، شرح حال، طنز و غیره، اصولی دارد که بدون آگاهی از آنها، کار نگارش، دشوار و گاهی ناممکن می شود. این کتاب دانشجویان را یاری می کند که بسیاری از قواعد تحقیق و نوشتن را بیاموزند و در پژوهش های خود به کار گیرند.

پیشگفتار
1. ارزش سخن
2. کاربردهای نوشتن
3. دُرُست نوشتن ـ زیبا نوشتن
4. دُرُست بنویسیم
5. آرایش کلام
6. ارجاع دادن (ذکر مأخذ)
7. نوشتن مقاله و پایان نامه تحصیلی
8. نشانه گذاری (سجاوندی)
9. نامه و انواع آن
10. نقد
11. سفرنامه
12. زندگینامه
13. ترجمه
14. سخنرانی
15. گزارش
16. طنز
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما