loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر پارادایم جغرافیای جنسیت

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

همگام با پیشرفت های خیره کننده در علوم، جغرافیا نیز در عصر حاضر دستخوش تحولات چشمگیری شده است. یکی از مهم ترین دگرگونی ها درعرصه علم جغرافیا را می توان شکسته شدن دیدگاه قطعیت گرای حاکم بر این علم در دهه های 50 و 60 دانست. در این راستا بازگشت به بنیان سازی مباحث تئوریک و فلسفی و همچنین طرح مباحث اجتماعی در کانون توجهات جغرافی دانان قرار گرفت.

جغرافیای جنسیت نیز در پی گسترش مباحث عدالت اجتماعی در جغرافیا و طرح آثار ساختار های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر شکل گیری فضا های جغرافیایی نشو و نمو یافت. ظهور و تکامل این شاخه از علم جغرافیا همانند سایر شاخه های علم جغرافیا از بطن فرهنگ، جامعه و جغرافیای غربی ریشه گرفته است؛ اما به عنوان یک پارادایم جدید که قادر است آثار رابطة قدرت و ایدئولوژی برگرفته از آن را در تبیین روابط جنسیتی در جامعه و اثرگذاری آن را در فضاهای جغرافیایی تحلیل کند و نابرابری های برگرفته از آن را برملا سازد اهمیت ویژه ای دارد.

این کتاب برای دانشجویان رشته جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع کمک دروس «فلسفه جغرافیا»، «مکاتب و نظریه های جغرافیایی»، «جغرافیای جنسیت» و «جنسیت و توسعه» هر یک به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

فصل اول: تعریف مفاهیم
فصل دوم: مشهودسازی زنان در فرایند توسعه و در دانش جغرافیا
فصل سوم: پارادایمهای جغرافیایی و گرایشهای فمینیستی
فصل چهارم: جغرافیای جنسیت
فصل پنجم: جغرافیای جنسیت مابعد استعماری
فصل ششم: بازنمایی مفاهیم در جغرافیای جنسیت
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما