loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی - اول: فلسفه تعلیم و تربیت - جلد اول

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54075 10003022
273,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب فلسفه تعلیم و تربیت، نخستین جلد از مجموعه درآمدی بر تعلیم و تربیت اسلامی است که گروه علوم تربیتی پژوهشکده حوزه و دانشگاه آن با همکاری علی محمد کاردان، علیرضا اعرافی و محمدجعفر پاک سرشت را برای استفاده دانشجویان در مراکز آموزش عالی تدوین کرده است. این کتاب در انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است.

علوم انسانی عمدتاً آمیخته با اندیشه های فلسفی و ارزشهای اجتماعی مبتنی بر اصول مفروضه غیر تجربی و متأثر از آن است و از همین رهگذر باید متناسب با تفکرات فلسفی صحیح و ارزشهای مقبول دینی و الهی بازسازی گردد. در این میان علوم تربیتی از ویژگی خاصی برخوردار است؛ زیرا اولاً فلسفه تعلیم و تربیت عمدتاً نظری و فلسفی است؛ ثانیاً، نقش دیدگاههای فلسفی و انسان شناسی و جهان بینی در زوایای گوناگون تعلیم و تربیت، بیش از بسیاری از زمینه های دیگر است و طبیعتاً علوم تربیتی منتقل شده از غرب با فرهنگ غربی و تفکرات فلسفی ادغام شده است و از این جهت باید مکاتب تربیتی رایج در غرب نقد گردد تا جوانب فرهنگی از بخشهای تجربی آن تفکیک شود. ثالثاً، دین اسلام در عرصه های تربیتی دارای نظریه های فراوانی است و دارای مکتب و نظام تربیتی جامع است که لازم است استخراج، تنظیم و دسته بندی شود.

پیشگفتار دفتر همکاری حوزه و دانشگاه
پیش درآمد گروه علوم تربیتی
مقدمه:
بخش اول: تاریخچه تعلیم و تربیت
بخش دوم: تعریف و ماهیت تعلیم و تربیت
   فصل اول: تعلیم و تربیت از دیدگاه صاحبنظران بزرگ
   فصل دوم: تعلیم و تربیت به شیوه تحلیلی
بخش سوم: موضوع تعلیم و تربیت (انسان)
   فصل اول: ابعاد وجود انسان از دیدگاه علوم
   فصل دوم: ابعاد وجود انسان از دیدگاه فلسفی
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما