loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دستنامه نسخه شناسی نسخه های به خط عربی

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته مدیریت و سازماندهی نسخه های خطی در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «نسخه شناسی 1 و 2» هر کدام به ارزش 2 واحد ترجمه شده است. همچنین به عنوان منبع کمکی برای دروس «آشنایی با نسخه های خطی و آثار کمیاب» در مقطع کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی، «مبانی نسخه شناسی و تصحیح متون»، «حفاظت و نگهداری نسخه های خطی»، «آشنایی با نسخه های خطی قرآنی» در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت و سازماندهی نسخه های خطی، «روش تحقیق در مطالعات آرشیوی» در مقطع کارشناسی ارشد رشته مطالعات آرشیوی، «نسخه های خطی و آثار کمیاب» در مقطع کارشناسی ارشد رشته علم اطلاعات و دانش شناسی گرایش مطالعات کتابخانه های عمومی قابل استفاده است. علاوه بر این، کلیه دانشجویان رشته های تاریخ، ادبیات فارسی و محققانی که در زمینه تصحیح نسخ خطی اسلامی فعالیت می کنند، می توانند از آن بهره ببرند. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

واژه نسخه خطی یا کتاب دست نویس، موضوع کتاب حاضر را تشکیل می دهد. دانش نسخه شناسی در ابتدا به مطالعه تاریخ مخازن کتابخانه ها و مجموعه ها می پرداخت، اما بعداً به طور خاص به مطالعه در عناصر تشکیل دهنده یک نسخه خطی فارغ از متن و موضوع کتاب اختصاص یافت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما