loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش های تربیتی در قرآن - جلد دوم: حکمت آموزی، عفو و گذشت، تکریم و احترام، وفق و مدارا، احسان

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54235 10003022
148,000 140,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته «علوم تربیتی» در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تهیه و تدوین شده است.

قرآن کریم کتاب تربیت است و معلم آن نیز خدای متعال و پیامبر اکرم (ص) هستند که به گفته خود پیامبر (ص) او به عنوان معلم برانگیخته شده است؛ «انّما بُعِثْتُ مُعَلّماً».

در این کتاب از روش های مختلف تربیتی استفاده شده است که می تواند الگویی برای معلمان و مربیان در تربیت اسلامی باشد؛ چنان که به گفته قرآن، پیامبر برای مؤمنان اسوه و الگوی نیکوست؛ «لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللهِ اُسْوَةٌ حَسَنَةٌ...».

از مجموعه کتاب های «روش های تربیتی قرآن کریم» کتاب حاضر است که به بررسی پنج روش از روش های تربیتی یعنی روش حکمت آموزی، عفو و گذشت، تکریم و احترام، رفق و مدارا و احسان از منظر قرآن کریم می پردازد. در بررسی هر یک از این روش ها ابتدا به مفهوم شناسی روش پرداخته شده و سپس مبانی روش، اصول و شیوه های اجرای آن، کارکردهای تربیتی روش و نیز در پایان به آسیب شناسی روش پرداخته است.

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: روش آموزش حکمت
فصل دوم: روش عفو و گذشت
فصل سوم: روش تکریم و احترام
فصل چهارم: روش رفق و مدارا
فصل پنجم: روش احسان
منابع و مآخذ
نمایه آیات
نمایه روایات
نمایه اشخاص
نمایه موضوعات
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما