loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحر خروشان: شرح حال عالم ربانی سید علی قاضی (ره)

3.5 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 5424 10003022
80,000 72,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب بحر خروشان: شرح حال عالم ربانی سید علی قاضی (ره)، در حجم کم و پربار، به معرفی این شخصیت کم­ مانند پرداخته است. نظر به اینکه نویسنده حسین روحانی نژاد، مخاطبان جوان را در نظر گرفته، کوشیده است ضمن رعایت اختصار، از دشوارنویسی دوری کند. این کتاب توسط کانون اندیشه جوان نشر روانه بازار کتاب ایران شده است.

حسین روحانی نژاد مطالب کتاب ر را در سه بخش سامان داده است:
در بخش اول، زیست­ نامه مختصر مرحوم قاضی را ذکر کرده است. در این بخش مراحل زندگی قاضی، سخنان بزرگان در معرفی شخصیت او، استادان و شاگردان قاضی و ... نیز درج شده است. بخش دوم، عهده­ دار بیان مکتب فکری و دیدگاه­ های قاضی است که در دو فصل تبیین شده است. در فصل اول ولایت مداری و عشق او به خاندان رسول خدا (ص) ذکر شده و در فصل دوم، دیدگاه­ های او در سیر و سلوک و سفارش­ هایش در این مسیر، آمده است.
بخش سوم کتاب بحر خروشان، بیان­گر مکتب عملی و روش تربیتی مرحوم قاضی است. روش قاضی در تربیت خانواده و شاگردان و روش سلوک خود او تبیین شده است. نمونه ­هایی از کرامت ­های او، نشانۀ توفیق او در این راه است. در پایان، تصاویری از دوران جوانی و سالمندی قاضی و محل­ های سکونت او و سنگ مزارش درج شده است. فهرست­ های متعدد، وصول به مطلب مورد نظر را آسان کرده است.

علامه سیدعلی قاضی با بچه‌ها خیلی نرم، لطیف و مهربان بود و همه را با احترام و مهربانی صدا می‌کرد. هیچ وقت آن‌ها را به کاری مجبور نمی‌کرد. همسر ایشان مقید بود که بچه‌ها را برای نماز صبح بیدار کند، ولی آیت‌الله قاضی همیشه می‌گفت: «به بچه‌ها سخت نگیرید، هنوز برای عبادت، خیلی وقت دارند.» می‌خواست هر کاری در وقت و زمان خودش انجام بگیرد، نه زودتر از آن. هرگاه برخی از فرزندان ایشان که هنوز در سنین نوجوانی بودند، به تقلید از ایشان برای نماز شب بیدار می‌شدند، ایشان نهی می‌کرد و می‌گفت بروید بخوابید.

با فکر باز با مسائل نوجوانان و جوانان برخورد می‌کرد و متعصب و محدوداندیش نبود. در امر تحصیل بچه‌های خود، از شیوه اجبار بهره نمی‌گرفت، بلکه آنان را آزاد می‌گذاشت. از این‌روی، برخی از فرزندان او طلبه شدند و بعضی به دنبال کار دیگر رفتند. به آنان می‌گفت: زندگی طلبگی همین است که می‌بینید. باید با قناعت و ساده‌زیستی ساخت. اگر نمی‌توانید با آن بسازید، به دنبال کار دیگر بروید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما