loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی)

5 (1)
چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی)، برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «روش تدریس تعلیمات دینی دوره ابتدایی» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

علاقه مندی کودک به دین و خدا اکتسابی نیست، بلکه این علاقه درون او وجود دارد و در سنین پس از بلوغ به شکوفایی آشکار می رسد. تعلیم و تربیت در اصل عهده دار حفظ و حراست و تقویت این تمایلات است و معلم، پرورش دهنده آنهاست. او نباید وجود خدا را به کودک بقبولاند، بلکه باید این باور فطری به خدا را در او حفظ کرده، شکوفا نماید. برای نیل به این منظور باید با بیان آثار رحمت الهی و آکنده ساختن قلب و عقل کودک از این آثار، سراسر وجود او را از این حبّ عاطفی سرشار سازد و مایه ایمان قوی او در آینده باشد.

سال های بسیاری است که عموم معلمان پذیرفته اند، مواد درسی باید متناسب با سن و درک دانش آموزان باشد، اما وقتی نوبت به تعلیمالت دینی می رسد، معمولاً این نکته فراموش می شود. اگر در صدد هستیم تا تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان را متناسب با ویژگیهای آنان برنامه ریزی کنیم، ناچاریم که در دنیای کودکانه آنان گام بگذاریم و از دید آنها به منظر معارف دینی بنگریم.

کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی)، نوشته اکبر سلیمان نژاد است و در انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) به چاپ رسیده است. سرفصل های کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی) شامل موارد زیر است:
پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: مراحل رشد تفکر دینی و دین شناسی کودکان
فصل سوم: نقش عناصر یادگیری در آموزش تعلیمات دینی
فصل چهارم: فناوری های آموزشی
فصل پنجم: شیوه های آموزش معارف اسلامی
فصل ششم: ارزشیابی
فصل هفتم: آسیب شناسی تربیت بدنی
فهرست منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما