loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبان فارسی و رایانه - جلد دوم

برگزیده مقالات از: کنفرانس بین المللی سالانه انجمن کامپیوتر ایران ، کنفرانس مهندسی برق ایران و ...

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب به عنوان کتابی مرجع برای تمامی محققانی که به پژوهشهای رایانه ای درباره زبان فارسی میپردازند تدوین شده است و میتواند در درس «زبان شناسی رایانه ای» در دوره کارشناسی ارشد رشته زبان شناسی و یا در درسهای مرتبط با پردازش زبان طبیعی در رشته های مهندسی به کار آید.

اهمیت روزافزون موضوع «رایانه و خط و زبان فارسی» در همه زمینه های کاربردی و تحقیقاتی و حتی در زندگی عموم مردم به وضوح دیده می شود. پژوهش در این موضوع سال های زیادی است که در کشور آغاز شده و هر ساله ارتقا یافته است. اساتید، پژوهشگران و دانشجویان زیادی در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها، و مؤسسات نرم افزاری طی سالیان گذشته به پژوهش در این زمینه پرداخته اند.

گردآوری مجموعه مقالات حاضر به چند منظور صورت گرفته است: در درجه اول به نظر می رسد صِرف یکپارچه سازی و دسته بندی مقالات مربوط به «رایانه و خط و زبان فارسی» برای پژوهشگران جوان مفید باشد و با استفاده از این مجموعه مقالات، تصویر جامعی از سیر تحول پژوهش در این زمینه در کشور به آنان ارائه شود.

علاوه بر این، انتشار چنین مجموعه ای کمک خوبی به تبیین میزان توان پژوهشی کشور در این زمینه می کند و برای برنامه ریزان و سیاست گذاران پژوهشی کشور، به خصوص در موضوع «رایانه و خط و زبان فارسی»، راهگشا خواهد بود. در درجه سوم، این تلاش می تواند مقدمه ای برای برگزاری همایش های تخصصی تر در این حوزه و یا تأسیس نشریه ای خاص این رشته باشد. در ضمن، برای راه اندازی دوره های تحصیلی میان رشته ای، مانند زبان شناسی محاسباتی، می توان از این مجموعه و مستنداتی مانند آن به عنوان مراجع مورد نیاز استفاده نمود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما