loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زبان شناسی نظری: پیدایش و تکوین دستور زایشی

ویراست سوم: با تجدید نظر اساسی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54277 10003022
408,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، برای دانشجویان رشته زبان شناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان کتابی مبنایی برای دروس مکاتب زبان شناسی، تاریخ زبان شناسی، دستور گشتاری، نحو، و شیوه استدلال نحوی تدوین شده است.

تحولات فلسفی و نظری شش دهه اخیر در زبان شناسی، که شخصیت های دوران ساز جهان پدیدآورنده یا احیاکننده آنها بوده اند، پیشینه ای دو هزار و چند صد ساله در تمدن بشر را با خود حمل می کند. انتقال و بیان این مفاهیم و مباحث به زبان فارسی باید هم مستند باشد و هم نزدیک و وفادار به جوهره آن مفاهیم. در این امر، واژه گزینی و اصطلاح سازی بخش مهمی از آن رسالت را برعهده دارند.

مفاهیمی که در این کتاب معرفی و تشریح شده اند مفاهیم ساده ای نیستند زیرا درباره پدیده ای سخن می گویند که آن پدیده، که ویژه انسان است و موهبتی است بی بدیل، ماحصل هزاران سال تطوّر است و از این رو پدیده ای است بسیار پیچیده. بنابراین، سخن مستند و دقیق گفتن درباره آن در آن سطح که شایسته آن است نمی تواند سخن آسان و ساده ای باشد. اما این اهتمام بسیار لذت بخش، خشنودکننده، آگاهی بخش، و آموزنده است و بی گمان گامی نیز در جهت بومی تر کردن علم زبان شناسی در ایران و همچنین تقویت بیشتر زبان فارسی در مقام زبان علم به شمار می رود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما