loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیبایی شناسی در آثار ابن سینا، شیخ اشراق و صدرالمتألهین

فلسفه - هنر

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته های کارشناسی ارشد فلسفه هنر در درس «هنر و زیبایی در نزد فیلسوفان مشاء و اشراق»، کارشناسی فلسفه در درس «زیبایی شناسی و فلسفه هنر»، کارشناسی ارشد فلسفه محض در درس «فلسفه هنر» و کارشناسی ارشد پژوهش هنر در درس «آشنایی با آراء متفکران در باب هنر» هر کدام به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

زندگی انسانها چون تار و پود پارچه با هنر و زیبایی درهم تنیده است؛ چرا که زیبایی دوستی و زیبایی جویی یکی از ابعاد و ساحتهای اصلی روح و فطرت انسان است. از طرف دیگر انسانها حقیقت جو؛ کنجکاو و دانش طلب اند؛ از پیوند این دو ساحت فطری، معرفتی به اسم زیبایی شناسی متولد می شود.

در دو قرن اخیر، با گسترش این حوزه معرفتی، زیبایی شناسی تبدیل به شاخه مستقلی از فلسفه شده است. مباحث و مضامین ژرف و لطیفی درباره زیبایی شناسی در آثار فیلسوفان اسلامی، به ویژه ابن سینا، شیخ اشراق و صدرالمتألهین، یافت می شود. اما این مباحث به شکل نامنسجم و بدون تحلیل و تبیین در آثار این فیلسوفان بزرگ اسلامی پراکنده است.

نوشته حاضر گام کوچکی برای تدوین زیبایی شناسی فیلسوفان اسلامی است.

پیشگفتار
فصل اول: چیستی زیبایی شناسی
فصل دوم: زیباییشناسی در آثار ابن سینا
فصل سوم: زیباییشناسی در آثار شیخ اشراق
فصل چهارم: زیباییشناسی در آثار صدرالمتألهین
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما