loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قواعد فقه: بخش مدنی - جلد دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 54515 10003022
180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب دربرگیرنده تعدادی از قواعد مهم فقهی است برای دانشجویان حقوق در مقطع کارشناسی ارشد و به عنوان منبع اصلی درس «قواعد فقه» به ارزش 2 واحد تدوین شده است.

این کتاب با هدف پرورش قدرت استنباط و تقویت شم حقـوقی دانشجویان رشته حقوق و به طور ویژه برای تدریس در حوزه تحقیقات تطبیقی حقوق اسلام و ایران با نهادهای مشابه در نظامهای حقوقی دیگر و ضرورت رفـع نیـاز علمی و آموزشی در این زمینه، نگاشته شده است. در واقع مؤلف این اثر به دلیل داشتن دغدغه نبود تألیفات درسیِ متناسب با سطح علمی مقاطع تحصـیلی دانشـگاهی در زمینه حقوق اسلامی و به ویژه تفهیم مبانی فقهی آن، دست به نگارش کتاب حاضر زده است. در طرح، تنظیم و انتشار این کتاب، بنای مؤلف بر این نبوده است که فقط عنوانهایی بحث و بررسی شود که به معنی دقیق کلمه، مصداق قاعده فقهی باشد، بلکه بیشتر به این توجه شده که هر اصل یا قاعده مهمـی که در فقه و مباحث حقوق قابل طرح است و شناخت علمی دانشجویان از آن در مطالعـه و تحقیـق مفید و مؤثر است، مطرح شود.

پیشگفتار
فصل اول: مقدمه: سیر تاریخیِ نگارش قواعد فقهی
فصل دوم:کلیات
فصل سوم: قاعده شروط
فصل چهارم: قاعده نفی عسر و حرج
فصل پنجم: قاعده تسلط
فصل ششم: قاعده تعذر وفا به مدلول عقد
فصل هفتم: قاعده لزوم
فصل هشتم: قاعده الزَّعیم غارم
فصل نهم: قاعده رضاع
فصل دهم: قاعده مایضمن
فصل یازدهم: قاعده تحذیر
فصل دوازدهم: قاعده ابراء
فصل سیزدهم: قاعده اعراض
فصل چهاردهم: قاعده اسقاط
فصل پانزدهم: قاعده احسان
فصل شانزدهم: قاعده التلف فی زمن الخیار ممّن لاخیارله
منابع و مآخذ
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما