loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کاربرد روان شناسی در آموزش مدیریت

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این کتاب برای دانشجویان رشته مدیریت در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع اصلی دروس «مدیریت رفتار سازمانی» و «مدیریت منابع انسانی» به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.

امروزه در برنامه های آموزش مدیریت، آشنایی با اصول و مبانی روان شناختی مدیریت جایگاه خاصی پیدا کرده است و بسیاری از مباحث این علم، در این دوره ها تدریس می شود. مدیران با افراد و گروه ها سروکار دارند و بدیهی است هماهنگ سازی فعالیت آنها در جهت تحقق اهداف سازمان، یکی از مهم ترین وظایف هر مدیر است؛ زیرا هر اندازه مدیر کارامدتر باشد، مسلماً بهره وری، کارایی و اثربخشی کارکنان نیز بیشتر خواهد بود. روان شناسی نیز با رفتارهای انسانی سروکار دارد و ما را با دلایل و ریشه های رفتار انسان در صحنه های مختلف زندگی، از جمله محیط کار، آشنا می سازد. به این ترتیب، رابطه تنگاتنگ این دو حوزه، بدیهی است. مدیران باید با اصول و مبانی روان شناختی رفتار سازمانی آشنا باشند و مبانی روان شناختی مهارت های مدیریتی را فراگیرند، که وظایف خود را به صورتی مؤثرتر و کارامدتر انجام دهند و در نتیجه، اثربخشی و بهره وری کارکنان را افزایش دهند.

پیشگفتار
مقدمه مترجم
درباره کتاب
مقدمه فصل اول: آموزش، آموزش دهندگان و آموزنده ها در عمل
بخش اول: تفاوتهای فردی
    فصل دوم: یادگیری، حافظه و تفکر
    فصل سوم: شخصیت
    فصل چهارم: انگیزش
بخش دوم: موقعیت محل کار
    فصل پنجم: کار در سازمانها
    فصل ششم: پویاییهای گروه و محیط آموزش
    فصل هفتم: رهبری
    فصل هشتم: بهداشت روانی
بخش سوم: تجربه آموزش
    فصل نهم: ایجاد ارتباط
    فصل دهم: نیازهای آموزشی: شناسایی، اجرا و ارزیابی
واژه نامه
منابع
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما