loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی، کاربرد و تفسیر آزمون t

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته روان شناسی و سایر رشته های علوم انسانی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به عنوان منبع اصلی دروس «آماری» و «روش تحقیق» تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

یکی از مباحث اصلی در حوزه های گوناگون آموزش و پژوهش علوم انسانی، درک و به کارگیری صحیح مفاهیم و فنون علم آمار است. اما توسعه و پیچیدگی روزافزون مبانی نظری و نیز روشها و فنون آن به اندازه ای است که تشخیص، اجرا و تفسیر نتایج حاصل از مدلهای آماری را با دشواری جدی روبه رو ساخته و موجب شده است تا حجم کتابهای (معتبر) آماری به منظور تلاش برای جامعیت بخشیدن به مباحث اصلی به اندازه ای شود که یادگیری، تدریس، کاربرد و تفسیر آن را مشکل سازد.

از این رو، انتشار مجموعه کتابهایی با قطع کوچک و کم حجم، اما نسبتاً کامل و جامع در زمینه مباحث و مدلهای آماری نقش اساسی در رفع مشکلات یاد شده دارد. بر پایه این طرح نخست مباحث و مدلهای آماری متداول (آزمونهای t، همبستگی، مجذور کای، تحلیل واریانس، رگرسیون و غیره)، که در تدریس دانشگاهی و پایان نامه های تحصیلی کاربرد بسیار گسترده ای دارد، شامل مبانی نظری، مفروضه ها، چگونگی تشخیص و کاربرد صحیح و روشهای محاسبه آنها و نیز مثالهای عملی و پژوهشی منتشر می شود و در مراحل بعدی مدلهای پیشرفته تر آماری که اهمیت زیادی، به ویژه در تهیه و تدوین گزارشهای پژوهشی و پایان نامه های تحصیلی، دارد عرضه خواهد شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما