loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مخاطرات اقلیمی ایران

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته آب وهواشناسی (اقلیم شناسی) در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مخاطرات آب وهوایی ایران» به ارزش 2 واحد تدوین شده است. امید است علاوه بر جامعه دانشگاهی، سایر علاقه مندان نیز از آن بهره مند شوند.

رخداد مخاطرات اقلیمی از ویژگیهای اصلی اقلیم ایران به شمار می رود. در این میان انواع مخاطرات اقلیمی در گوشه و کنار کشور رخ می دهد که همواره خسارتهای جانی و مالی فراوان در پی دارد. به طور مسلم اولین قدم برای کاهش اثرهای مخاطرات اقلیمی در کشور، شناسایی کامل آنهاست تا با تحلیل رفتار آنها بتوان اقدامات عملی برای کاهش خسارت انجام داد.

کتاب حاضر، ضمن بررسی تاریخی رخداد مخاطرات اقلیمی در کشور از طریق جراید، به بررسی و تحلیل انواع اصلی این مخاطرات در کشور می پردازد. امواج گرما، امواج سرما، یخبندان، بارشهای سنگین، خشکسالی، بادها و توفانهای شدید، توفانهای گرد و خاک، توفانهای تندری، تگرگ و تغییر اقلیم در کشور از مواردی است که در این کتاب تبیین شده است.

پیشگفتار
فصل اول: مروری بر رخداد مخاطرات اقلیمی ثبت شده در کشور
فصل دوم: امواج گرما
فصل سوم: امواج سرما و یخبندانها
فصل چهارم: بارشهای سنگین
فصل پنجم: خشکسالی
فصل ششم: توفانها و بادهای شدید
فصل هفتم: توفانهای گردوخاک
فصل هشتم: تگرگ
فصل نهم: توفانهای تندری
فصل دهم: تغییر اقلیم
منابع
پیوست: مشخصات ایستگاههای مورد استفاده برای هر یک از مطالعات مخاطرات اقلیم
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما